Tar ni bort bajsranden på räkor/kräftor?

Sv: Tar ni bort bajsranden på räkor/kräftor?

Alltid. Åh jisses vilken syn det var när svärmor lärde sig att ta bort bajsranden vid runda 50 år. Hennes min när hon insåg att hon hade ätit räkbajs genom alla år, oslagbar. :D
 
Sv: Tar ni bort bajsranden på räkor/kräftor?

Jag tar alltid bort den. Var inte alls så kinkig med vad jag åt när jag var yngre men blir bara kräsnare och kräsnare ju äldre jag blir. Blir till och med lite smått illamående av sånt som jag äter och sen kommer på att det nog egentligen var nåt äckligt (även om det smakade gott) :o
 
Sv: Tar ni bort bajsranden på räkor/kräftor?

Nej, det har jag faktiskt aldrig ens tänkt på.

Dock hade jag gjort det om jag ätit jätteräkor (och det ska ingen göra!), där är tarmen rätt äcklig. Men bajsrand vet jag inte om jag skulle kalla det.
 
Sv: Tar ni bort bajsranden på räkor/kräftor?

... men så norrlänning han är så kommer han aldrig att få mig att tro att surströmming är människoföda :yuck:

Haha, mina 7-åringar kom hem häromdagen alldeles storögda och berättade att det faktiskt finns en pojke i deras klass som INTE gillar surströmming!!!!

:D

Tillbaka till ursprungstråden, jag tar bort bajssträngarna på både kräftor och räkor!
 
Sv: Tar ni bort bajsranden på räkor/kräftor?

På räkor tar jag bort den om den syns för blotta ögat, jag gräver inte och letar:D. Tror jag gör liknande på kräftor ( äter inte det lika ofta och har inte tänkt på det).
 
Sv: Tar ni bort bajsranden på räkor/kräftor?

Nej, på räkor tar jag aldrig bort det. Men jag undrar hur det är för koprofagerna, tar de bort räkan?O_o
 
Sv: Tar ni bort bajsranden på räkor/kräftor?

Nej, tar inte bort den, men så tar jag inte bort "överdelen" heller som kan följa med när man tar bort huvudet. Skulle faktiskt inte orka äta räkor om jag skulle ha det tvånget :p ;)
 

Liknande trådar

Relationer Jag funderar lite över det här med vänskapsrelationer i vuxen ålder. Själv har jag nog mer eller mindre gett upp. Jag passar inte in...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 942
Senast: Azalea
·
Övr. Hund Lite inspirerad av tråden ang brukshundsägare och frågan vad hundarna gör "resten av tiden" blev jag lite nyfiken på hur allas dagar ser...
2
Svar
35
· Visningar
6 016
Övr. Hund ÅÅÅÅÅÅÅ idag skedde ett mirakel, genombrott...kalla det vad ni vill! Melvin har för första gången varit ensam hemma i drygt 1 timme UTAN...
Svar
2
· Visningar
1 115
Senast: escodobe
·
Övr. Hund Liten spinoff på Icke-hundägare. Känner att jag måste starta denna eftersom jag precis upplevde någonting som gjorde mig jäv-igt...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 049

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp