Bukefalos 28 år!

Tar saker!

T

TurboDevil

Ja det kan man verkligen säga att våran labbe kille gör. Han tar saker precis hela tiden...Vi har aldrig accepterat att han gör såhär och varje gång han tar något så får han ett rejält nyp i nacken och ett fy. Vi vet att han har respekten och att han vet att han gör fel. För oftast så lägger han sig ner på rygg och visar ok matte jag var dum unegifär. Men han fortsätter endå att ta saker. jag vet inte vad jag ska göra med honom för i övrigt så e han hur snäll som helst. han har jätte lätt att förstå vad man menar och är lätt lärd men detta kan han inte få in i sin tröga labbe skalle :smirk: Vad ska jag göra för att få honom att sluta?han fattar ju att jag e ledaren men han slutar ju inte!!! :bump:
 
Vår hund tar också saker, men han biter ALDRIG sönder något.

Han snor helst sambons strumpor ur lådan och det gör han
när han anser att vi har försummat honom :smirk:

Han är så pass gammal och han vet att han gör fel.
Så fort han ser att jag reser mig för att säga till så släpper han, då har han fått Matte dit han vill :crazy:

Han är 7 år och jag ids inte bråka mer med honom ( han slutar om man inte bryr sig )

Inte lika kul om ingen jagar honom :D
 
Håller med fullständigt..denna lilla herre gör lika dant,han tar allt som han kan komma åt men biter inte sönder det..förutom gosedjur men de gör han inte med flit för de är ju ömtåliga hehehe...jag vet inte hur jag ska få honom att sluta, jag iriterrar mig nått grymt på detta :mad:
 
Ignorera honom ?

Han kan göra det enbart för att få din uppmärksamhet.
Även om det är en arg Matte så är det iallafall en Matte som tydligen bryr sig :crazy:
 
ge honom något som han får ta, t ex en "knut". funkar på min hund. så fort han blir stressad går han och norpar en massa saker för att gå och bära på, men efter att han fick knuten väljer han den först.
 
Denna *lilla* vovve har också en knut och en massa andra saker, men han vill ha VÅRA saker...men jag ska testa det där med att ignorera honom...det kanske funkar=) :bump:
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 429
Senast: Acto
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 229
L
Övr. Hund Hej! Nu är det såhär att jag ska få en hund valp som är en flat coated retriever 💙 Och han kommer flytta hem till oss i helgen så jag...
Svar
2
· Visningar
1 019
Senast: Pilot
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag känner och tänker allt som man inte får känna eller tänka. Eller inte ska iallafall. Tillexempel så vill jag så jävla gärna kunna ha...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 376
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp