Bukefalos 28 år!

Tårarna rinner !! Titta och se!!

tesora

Trådstartare
Jag har alltid hållt mig borta från dom infekterade diskussioner som finns här och på många andra ställen angående pittbulls , Men efter jag sett denna film så vill jag att andra ska se och kanske få lite mera empati för rasen.

http://video.google.co.uk/videoplay...180&ei=jxnqSMrUGIuWiQKb8tCcBg&q=off+the+chain

I och för sig så vet jag att ingen här beskyller själva rasen för det som händer , Men jag tror oxå att om man blir flera som kanske kan upplysa människor om hur det går till (som med all annan djurmisshandel) så kanske det kan göra en liten skillnad i alla fall.

Vet inte riktigt varför jag lägger in den ,men känner kanske att på så sätt kan sprida lite om detta fruktansvärda som händer i världen.

PS: Har inga pittbulls eller staffar själv utan små taxar !

Tesora
 
Sv: Tårarna rinner !! Titta och se!!

Japp, här har du tråden: Off The Chain

Förstå hur du känner; jag har under flera år forskat om hundkamper och då också Pit Bulls eftersom dom är så populära inom området. Måste verkligen tacka dig för att jag nu fick tag på hela dokumentären. (Okay, det där lät lite konstigt, men vill faktiskt verkligen se hela.)
 
Sv: Tårarna rinner !! Titta och se!!

Usch, det där vågar jag inte ens titta på.... Jag går runt och mår illa i månader. Bra att nån vågar titta och därmed kunna argumentera - jag stödjer kampen mot detta djurplågeri men klarar inte längre av att se filmerna. :cry:
 
Sv: Tårarna rinner !! Titta och se!!

Vet du i fall det finns protester mot detta och i så fall vilka organistioner som håller i dom ??

tesora
 
Sv: Tårarna rinner !! Titta och se!!

Jag tänker inte se filmen är alldeles för blödig tyvärr :(

/ Staffägare
 
Sv: Tårarna rinner !! Titta och se!!

:eek::eek::eek:
Blir illamående, tyckte inte det verkade så farligt otäck till att börja med sen står en vuxen karl och stampar på huvudet på hunden och sen ser man samma (?) hund vingla iväg, helt väck i blicken och braka ihop:eek:
FY FAN FÖR HUR GRYM MÄNNISKAN KAN VARA!!!
 
Sv: Tårarna rinner !! Titta och se!!

Vet du i fall det finns protester mot detta och i så fall vilka organistioner som håller i dom ??

tesora

Jag har inte personligen hittat någon protestlista men visst borde det väl finnas åtminstone en svensk. Kan ju alltid Googla och se vad man hittar.

Och tro mig, jag är egentligen blödig när det gäller djur som skadas. Speciellt hundar eftersom jag är en hundmänniska och ha varit sen liten flicka; innan vi ens skaffade hund. Men samtidigt "måste" jag se vad dessa så kallade människor utsätter djuren för; hoppas på att en dag i framtiden kunna åstakomma något emot detta tortyr.
 
Sv: Tårarna rinner !! Titta och se!!

"I don't know if I would die for the dogs, but I damned sure know that my dogs would die for me in that box."

:crazy:
 
Sv: Tårarna rinner !! Titta och se!!

Det är bland det vidrigaste jag sett! :cry:
Synd att inte de stackars hundarna inser att de är deras ägare de borde äta upp och inte varann..
De säger att de älskar sina hundar och gör så mycket för dem.
De är psykopater som inte vet vad kärlek är!!!:mad:
 
Sv: Tårarna rinner !! Titta och se!!

Javisst, den där fega maskerade snubben säger i ena andetaget att de älskar sina hundar och rasen, och i nästa att hundar som förlorar i "boxen" inte är värda ett dugg och genast tas bort/tas om hand (och på de mest grymma sätt).

Hur kan man intala sig själv att en sån grej är ok? Och sen påstå att man älskar hundarna?
 
Sv: Tårarna rinner !! Titta och se!!

:cry:Usch, jag har inte tittat på länken, jag är superblödig.

Men jag är hemma för vab idag och tittar på Rachael Ray där det handlar om kamphundar som beslagtogs vid nån amerikansk idrottstjärnas (Michael Vicks tror jag han hette)hem när de sprängde en illegal kamphundsring där.
En kvinna har lyckats få 10 stycken av dem harmoniska och till nya hem och töntig som man är sitter jag o gråter lite bara för att det var så hemskt och nu är de som överlevt glada och harmoniska hundar. Hon har någon organisation som heter BAD RAP som omplacerar och kämpar för de här hundarna.


Den hunden som var med i tv verkade verkligen härlig, och de visade någon annan de omplacerat och den verkade också glad och nöjd med livet just nu. :love:
Men personligen skulle jag nog inte våga ta risken att ta hem en sån hund men jag kanske är en fegis bara.
 
Sv: Tårarna rinner !! Titta och se!!

Sjuka jävla idioter... Jag pallade inte av å se hela.. Det är sånna här människor som jag skulle vilja kastrera levande, dom är inte värda ett skvatt i mina ögon.
 
Sv: Tårarna rinner !! Titta och se!!

onödigt påpekande!.. Det är så jag uttrycker mej bara!
 
Sv: Tårarna rinner !! Titta och se!!

Jag tycker det är helt sjukt och vidrigt hur människor kan göra som de gör mot djur! Jag blir helt vansinning och vill bara slå ihjäl dom som gör så.. Det finns liksom inga ord!


Dock gör inte det att jag tycker om rasen mer.
Jag tycker tyvärr som jag tycker om dem, och det är inget jag vill diskutera mer än så. Att jag ser en dokumentär där de blir stampade på gör ju inte så jag känner sympati för rasen i sig, utan för dessa hundar som blir behandlade såhär. Oavsett ras. Oavsett djur sort. Djurplågeri är alltid så sjukt sjukt fel..
 
Sv: Tårarna rinner !! Titta och se!!

Okej jag förstår.. Men det kanske inte alltid är så smart att använda sej av sina "onödiga påpekanden", det beror ju helt på vad det är för samtalsämne.. Just detta är sjukt allvarligt för mig.. Men som sagt, är det nu så att du lever för onödiga påpekanden så får du väl fortsätta med att göra det:)
 
Sv: Tårarna rinner !! Titta och se!!

Ehm... har fortfarande inte haft tillfälle att titta på hela dokumentären, men ska defintivt ta tid för det i helgen när jag har ledigt från praktiken. Och på tal om dessa människor (kan ju fan undra vart deras 'mänsklighet' har tagit vägen) så borde dom ruttna i fängelse och inte bara åka på lite böter för att totalt ha förstört flera hundliv. Liv som liv. Borde innebära ett ordentligt straff som får folk att tänka till innan dom begår djurmisshandel i någon grad alls.
 
Sv: Tårarna rinner !! Titta och se!!

Det är bara förjävligt hur människor kan hålla på. Såg hela dokumentären och det är fan i mig tragiskt. Hur kan man vara så grym? Sen att det dessutom är lagligt i vissa land, och något jag tycker är snäppet värre än hundslagsmål är att de tar snälla pitbulls/staffar, helt vanliga familjehundar och avlivar dem. Fyfan så sjukt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp