Tårtor, bröd, kakor och annat

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bakade bullar med mamma idag :) supergoda! Blev veganska så jag kan bjuda bästis.

Ska ge min granne en påse också :heart
IMG_20181221_184529_554.jpg
 
Jultårta bakad och äten. :love:
Glömde knäppa kort i ”obrutet” tillstånd så ni får hålla tillgodo med påbörjat dito.
Bottnar med smak av pepparkaka, fylld med vit choklad- och lingonpannacotta som vispas för att få rätt konsistens.
Spacklad med cream chease frosting och dekorerad med pepparkakor och brända mandlar.
God! Nu tänker jag inte baka en tårta till på flera månader :cool:
05058610-3B89-487A-86C1-0EB9E4D0D6A2.jpeg
 
Gjorde en chokladkolapaj på digestivebotten och toppad med halloncurdsgrädde som gick hem riktigt väl hos alla som smakade, riktigt mastig och god chokladkola :)!

87D0840A-D542-4634-8E24-E54F69716C1C.jpeg


I kylskåpet nu står en glutenfri 3 bottnars chokladtårta, med ett lager halloncurdgrädde och ett lager lemoncurdgrädde, som i morgon ska spacklas med italiensk maräng. Den hoppas jag kommer gå hem som dessert efter det klassiska julbordet :up:
 
Hörrni bakgurus, behöver er hjälp!
Ska göra minipavlovas till dessert imorgon och undrar om ni tror att det går att förbereda fyllningen?🤔
Tänkte blanda vispad grädde med mascarponeost. Visst borde det gå att röra ihop redan ikväll?
 
Hörrni bakgurus, behöver er hjälp!
Ska göra minipavlovas till dessert imorgon och undrar om ni tror att det går att förbereda fyllningen?🤔
Tänkte blanda vispad grädde med mascarponeost. Visst borde det gå att röra ihop redan ikväll?
Inte för att jag är någon guru, men visst kan du göra det och sedan lägga ihop den i morgon.
 
Idag gjorde jag mitt första försök på en Budapestrulle :)! Eller en variant av Budapestrulle, med dulche de leche, grädde och banan, toppad med mörk choklad och hackade hasselnötter.

D2933BC8-A548-4004-8020-7400AE0C3BCF.jpeg


Marängen blev inte riktigt samarbetsvillig utan sprack lite väl i min smak, men med chokladen kunde man lappa ihop det rätt bra :D! Sammanfattat ett helt OK resultat för en första Budapest :up:
 
Idag gjorde jag mitt första försök på en Budapestrulle :)! Eller en variant av Budapestrulle, med dulche de leche, grädde och banan, toppad med mörk choklad och hackade hasselnötter.

Visa bifogad fil 23315

Marängen blev inte riktigt samarbetsvillig utan sprack lite väl i min smak, men med chokladen kunde man lappa ihop det rätt bra :D! Sammanfattat ett helt OK resultat för en första Budapest :up:

Ser riktigt god ut!
 
Bakar lite till dotterns kalas (japp kalasen avlöser varandra här, ska ärligt talat bli rätt skönt när sonen fyllt år i februari för sedan dröjer det lite till nästa kalas... :meh:) Idag blev det kanelbullar efter ett nytt recept jag hittade.
Man bakar med kall mjölk och jäser bara en gång efter att bullarna är utbakade och så pensla med sockerlag när de kommer ut ur ugnen. Fyllning med mandelmassa och farinsocker. Himmel, vad goda de blev! :o:d Jag tycker jag gör rätt smarriga bullar i vanliga fall men de här blev så mjuka och fluffiga!
 

Bifogade filer

  • 928463A4-8364-4C9A-A100-2AEA7A0215BE.jpeg
    928463A4-8364-4C9A-A100-2AEA7A0215BE.jpeg
    285,5 KB · Visningar: 20
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat I tråden om tårtor, bröd, kakor och annat så delar vi ju med oss av våra fantastiska bakverk. Tänkte att det kunde vara roligt att ha...
2
Svar
23
· Visningar
3 718
Äldre Säkert en gammal text iom att 50-öringar finns omnämnt- men ack så aktuell.... "En dag i staden. Jag är sugen på kaffe kände jag en...
Svar
3
· Visningar
1 409
Senast: Mia_R
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 767
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
16 833

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp