Tårtor, bröd, kakor och annat

Vad kör du på för recept? Jag tycker Zeinas är det bästa jag testat (det finns på hennes blogg).

Jag har kört på lite olika recept, men har nog aldrig använt vetemjöl special. Ska köpa det och se om det gör skillnad! Och även låta ugnen stå på ett tag tom så den blir riktigt varm!

Fast just det! Det var ju det kruxet med, min ugn blir bara max 230 grader...! Är nog därför de inte blir bra? :/
 
Jag har kört på lite olika recept, men har nog aldrig använt vetemjöl special. Ska köpa det och se om det gör skillnad! Och även låta ugnen stå på ett tag tom så den blir riktigt varm!

Fast just det! Det var ju det kruxet med, min ugn blir bara max 230 grader...! Är nog därför de inte blir bra? :/

Den ska ju vara ordentligt varm... men låt den värmas upp ordentligt innan du lägger in nästa bröd.
 
Idag blev det av! Jag bakade mina pitabröd och de blev bra! 😍😍 :d Såååå gott! Var så länge sen!
 

Bifogade filer

  • 20200329_122630.jpg
    20200329_122630.jpg
    162,1 KB · Visningar: 108
Sämsta bilden men iaf - bakade rutor i veckan, sjukt goda! Följde receptet här: https://www.niiinis.se/2017/02/15/s...STZFFmiyQZF4Z4I29GEI_jmvKi_FlJJDafbChWPUTyC-s men istället för kakao körde jag i 2 msk citronsaft i degen, och så lite citronsaft i ostfyllningen, och så en drös blåbär. Skulle behöva kompensera lite för att degen blev blötare än annars, men sjukt gott hur som helst och ska helt klart göras fler gånger :)
 

Bifogade filer

  • blåbär.jpg
    blåbär.jpg
    376,1 KB · Visningar: 56

Liknande trådar

Mat I tråden om tårtor, bröd, kakor och annat så delar vi ju med oss av våra fantastiska bakverk. Tänkte att det kunde vara roligt att ha...
2
Svar
23
· Visningar
3 678
Äldre Säkert en gammal text iom att 50-öringar finns omnämnt- men ack så aktuell.... "En dag i staden. Jag är sugen på kaffe kände jag en...
Svar
3
· Visningar
1 405
Senast: Mia_R
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 742
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
16 805

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp