Tårtor, bröd, kakor och annat

På väg hem från veterinären var jag in och handlade lite i lanthandeln och där fanns fullt med jäst. Blev nästan lite sugen själv på att baka, men hade nog nöjt mig med en sockerkaka tror jag isf, fast Rimbobullar är vansinnigt goda så det skulle jag önska att jag kunde baka. :d

;Mormors sockerkaka och farmors Rimbobullar. :up:
 
Idag bakade jag kanelbullar :love:

22880DDE-35A8-4480-AC91-1A3E2144A33B.jpeg
 
Godmorgon buke.

Idag hade jag tänkt baka av mitt gamla majsmjöl... men har sett att där är små, små svarta prickar i det...är det sånadär mjölbaggar eller vad det heter? Aldrig sett såna... eller är det inget att oroa sig för?

Mjölet har bäst före för ett år sen, påsen har varit öppen länge, men stått försluten i ett stängt, mörkt skåp...
 

Bifogade filer

  • 20200413_090035.jpg
    20200413_090035.jpg
    145,7 KB · Visningar: 84
Godmorgon buke.

Idag hade jag tänkt baka av mitt gamla majsmjöl... men har sett att där är små, små svarta prickar i det...är det sånadär mjölbaggar eller vad det heter? Aldrig sett såna... eller är det inget att oroa sig för?

Mjölet har bäst före för ett år sen, påsen har varit öppen länge, men stått försluten i ett stängt, mörkt skåp...
1586761584229.png


3 - 5 mm eller 10 - 18 mm beroende på art.
 
Bakar på grahamsmjöl (även det med utgånget datum, men utan prickar i) medan jag funderar över majsmjölet... :p :).
 

Bifogade filer

  • 20200413_104911.jpg
    20200413_104911.jpg
    139,6 KB · Visningar: 66

Liknande trådar

Mat I tråden om tårtor, bröd, kakor och annat så delar vi ju med oss av våra fantastiska bakverk. Tänkte att det kunde vara roligt att ha...
2
Svar
23
· Visningar
3 628
Äldre Säkert en gammal text iom att 50-öringar finns omnämnt- men ack så aktuell.... "En dag i staden. Jag är sugen på kaffe kände jag en...
Svar
3
· Visningar
1 346
Senast: Mia_R
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 618
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
16 698

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp