Tårtor, bröd, kakor och annat

På det spåret, hur sjutton förvarar ni småkakor? Jag vet inte vad som felar men jag tycker mina blir mjuka fort alldeles oavsett hur jag förvarar de.
 
I magen, där håller de bäst tycker jag :D
(brukar även förvara dem i vanlig kakburk av plåt, men som sagt, de brukar inte stanna där så länge :angel:)
Jag är beredd att hålla med, men det är inte min mage :D Förr brukade jag dumpa kakor på syrran, där hamnade de i hennes mage, men det var innan jag lärde mig gilla småkakor och innan hon började banta. Nu testar jag plastburkar, plåtburkar, keramik, glas, påsar... Inget tycks funka så bra :cautious:
 
Jag är beredd att hålla med, men det är inte min mage :D Förr brukade jag dumpa kakor på syrran, där hamnade de i hennes mage, men det var innan jag lärde mig gilla småkakor och innan hon började banta. Nu testar jag plastburkar, plåtburkar, keramik, glas, påsar... Inget tycks funka så bra :cautious:
Hur länge tänker du att du ska förvara dem? Tycker de brukar hålla sig bra i 2-3 veckor iaf i plåtburk, håller lite längre i glasburk upplever jag, men inte jättestor skillnad. Småkakor verkar vara lite av en färskvara och svårt att hålla längre än någon månad utan att de bli mjuka 🤔
 
Hur länge tänker du att du ska förvara dem? Tycker de brukar hålla sig bra i 2-3 veckor iaf i plåtburk, håller lite längre i glasburk upplever jag, men inte jättestor skillnad. Småkakor verkar vara lite av en färskvara och svårt att hålla längre än någon månad utan att de bli mjuka 🤔
Ingen aning, tills de är slut bara :laugh: Nej men nu är det väl mest till jul i första hand.
 
@gul_zebra Jag tycker mindre plastpåse (så det är inte en massa luft) eller i frysen, de tinar på ett kick. Jag dricker alltid te till och tycker det är tillräckligt tinat för att det ska hamna i magen när mitt te är klart.
 
:D 😂
20201207_142208.jpg
 
Gud ja! Det såg ju görenkelt ut, får ta och testa nån dag. Tack! :D
Ja för någon som är det minsta pysslig av sig (vilket jag alltså inte är) är det säkert busenkelt! För mig var det rätt svårt att få till, långt ifrån alla blev som de på bilden :angel: Men en kul utmaning och de blev väldigt goda! Jag tänkte öva lite mer för att sedan förhoppningsvis kunna ge bort ett gäng till lite olika familjemedlemmar i julklapp :)
 

Liknande trådar

Mat I tråden om tårtor, bröd, kakor och annat så delar vi ju med oss av våra fantastiska bakverk. Tänkte att det kunde vara roligt att ha...
2
Svar
23
· Visningar
3 678
Äldre Säkert en gammal text iom att 50-öringar finns omnämnt- men ack så aktuell.... "En dag i staden. Jag är sugen på kaffe kände jag en...
Svar
3
· Visningar
1 405
Senast: Mia_R
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 742
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
16 805

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp