Tårtor, bröd, kakor och annat

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kom på att jag faktiskt kan bidra till tråden lite.
IMG_20201210_134418.jpg


Härifrån
 
Förra julen såg jag ett recept och köpte en burk kondenserad mjölk och blockchoklad. Sen blev det aldrig av att jag gjorde det jag tänkt. Och nu vet jag ju inte vad jag tänkte göra :p.

Vad gör man av sånt, fudge?
 
Jag har haft mitt årliga pralin- och julgodisbak. Lika roligt, frustrerande och gott som alltid.
Försökt pröva på nya sätt att måla pralinerna samt nya smaker blandat med några favoriter från tidigare år.

Lakritskola med havssalt:
KX686Mk.jpg




Saffransfudge:
LTkJZkN.jpg




Rocky Road:
rdJaC0I.jpg




Omgång 4 med bullar i år:
vUz5WM6.jpg




Tetryffel:
DQVsjAH.jpg


Pepparmynta:
1qZbaTZ.jpg




Viol:
ARuwu3s.jpg




Polka:
P3cTQRU.jpg




Jordnötsgianduia:
le7Zm8L.jpg




Lakrits- och halloncrisp:
axlaHf8.jpg




Saffran:
l0FchTV.jpg




Salmiak:
n58c0hh.jpg
 
Jag har haft mitt årliga pralin- och julgodisbak. Lika roligt, frustrerande och gott som alltid.
Försökt pröva på nya sätt att måla pralinerna samt nya smaker blandat med några favoriter från tidigare år.

Lakritskola med havssalt:
KX686Mk.jpg




Saffransfudge:
LTkJZkN.jpg




Rocky Road:
rdJaC0I.jpg




Omgång 4 med bullar i år:
vUz5WM6.jpg




Tetryffel:
DQVsjAH.jpg


Pepparmynta:
1qZbaTZ.jpg




Viol:
ARuwu3s.jpg




Polka:
P3cTQRU.jpg




Jordnötsgianduia:
le7Zm8L.jpg




Lakrits- och halloncrisp:
axlaHf8.jpg




Saffran:
l0FchTV.jpg




Salmiak:
n58c0hh.jpg
😮😮😮
 
Tack, de blev superfina 😍
Tyvärr inte supergoda men helt okej, blev lite bitter chokladsmak... fick tips från någon tidigare i tråden :)
Jag gav mig också på dessa, vet inte hur många gånger jag gjorde om de där stängerna först, inte riktigt bra när mördeg blir för arbetad.

Jag älskar ju schackrutor, så jag gillade smaken! Däremot var ju hållfastheten sådär, vågade inte trycka ihop degrullen tillräckligt innan jag skar tror jag.

96587473-3ECC-4D50-9A51-92B4501781EE.jpeg


Sen angående bitter chokladsmak om ni inte redan testat; Jag har lite motsträvigt insett att det faktiskt inte bara är trams när Leila mfl propagerar för att köpa bättre kakao.
Vi har Kung Markatta på jobbet, det är faktiskt en enorm skillnad mot tex ögon-kakaon i bitterhet, så testa den om ni inte redan gjort det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat I tråden om tårtor, bröd, kakor och annat så delar vi ju med oss av våra fantastiska bakverk. Tänkte att det kunde vara roligt att ha...
2
Svar
23
· Visningar
3 716
Äldre Säkert en gammal text iom att 50-öringar finns omnämnt- men ack så aktuell.... "En dag i staden. Jag är sugen på kaffe kände jag en...
Svar
3
· Visningar
1 409
Senast: Mia_R
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 767
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
16 829

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp