Tårtor, bröd, kakor och annat

Det luktar gott i köket just nu, två vaniljlängder, en kanellängd och en vanlig vetefläta
 

Bifogade filer

  • D025A278-2E97-4D8B-B03E-1AF08021C652.jpeg
    D025A278-2E97-4D8B-B03E-1AF08021C652.jpeg
    300,2 KB · Visningar: 100
Vad bakar ni till midsommar? :)
Själv har jag gjort väldigt mycket på chokladtemat 😂
Kärleksmums, Camilla Hamids recept, men blev inte helt nöjd med glasyren så jag tycker den blev lite rinnig..
Biskiver med Dulce de Leche, Roy Fares recept.
Och en drömrulltårta med smörkräm en som blev kvar efter biskvierna. Alltså trodde nästan jag skulle börja gråta så gott det blev 🤤🤤
IMG_20210625_113018.jpg
 
Vad bakar ni till midsommar? :)
Själv har jag gjort väldigt mycket på chokladtemat 😂
Kärleksmums, Camilla Hamids recept, men blev inte helt nöjd med glasyren så jag tycker den blev lite rinnig..
Biskiver med Dulce de Leche, Roy Fares recept.
Och en drömrulltårta med smörkräm en som blev kvar efter biskvierna. Alltså trodde nästan jag skulle börja gråta så gott det blev 🤤🤤
Visa bifogad fil 72412
Haha.... Jag har precis också gjort en drömtårta :) !! Ska äta midsommarmat hos mamma och pappa, och mamma nämnde att de "bara" hade mat, och alltså ingen tårta eller något sådant. Så jag slängde ihop en drömtårta att ta med, för de är verkligen fantastiskt goda....och enkla/snabba att baka..... :)
 
Haha.... Jag har precis också gjort en drömtårta :) !! Ska äta midsommarmat hos mamma och pappa, och mamma nämnde att de "bara" hade mat, och alltså ingen tårta eller något sådant. Så jag slängde ihop en drömtårta att ta med, för de är verkligen fantastiskt goda....och enkla/snabba att baka..... :)
Jaa, de är ju perfekta för sista minuten baket 😅
 
Jag har i och för sig inte bakat själv så det är ju lite fusk att skriva här, men blev inbjuden på tysk citronkaka med jordgubbar och grädde i eftermiddag. Snacka om an offer you can't refuse. Kak-zombien i mig bara "kaka kaka kaka måste äta citronkaka med jordgubbar och grädde snarast genast nu".

Jag HAR dock bakat sådan citronkaka för många många år sedan men hade lyckats glömma att den fanns fram till nu. Viss risk att även jag får för mig att fixa ett sådant bakverk under semestern, när nu minnet och smaklökarna väckts till liv.
 

Liknande trådar

Mat I tråden om tårtor, bröd, kakor och annat så delar vi ju med oss av våra fantastiska bakverk. Tänkte att det kunde vara roligt att ha...
2
Svar
23
· Visningar
3 628
Äldre Säkert en gammal text iom att 50-öringar finns omnämnt- men ack så aktuell.... "En dag i staden. Jag är sugen på kaffe kände jag en...
Svar
3
· Visningar
1 344
Senast: Mia_R
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 613
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
16 695

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp