Tårtor, bröd, kakor och annat

Osäker, men kanske nån här vet. Baka en sockerkaka idag som jag tänkte pynta med lite fläder jag plockat på fm idag. Fikaturen blev flyttad till nästa lördag, håller fläder klasarna i kylen tills dess? Om inte får jag kanske göra nått annat med dom ^^
 
Osäker, men kanske nån här vet. Baka en sockerkaka idag som jag tänkte pynta med lite fläder jag plockat på fm idag. Fikaturen blev flyttad till nästa lördag, håller fläder klasarna i kylen tills dess? Om inte får jag kanske göra nått annat med dom ^^
Jag är inte säker, men skulle tro att dom hinner vissna tyvärr.
 
Osäker, men kanske nån här vet. Baka en sockerkaka idag som jag tänkte pynta med lite fläder jag plockat på fm idag. Fikaturen blev flyttad till nästa lördag, håller fläder klasarna i kylen tills dess? Om inte får jag kanske göra nått annat med dom ^^
De kommer inte se fräscha ut på lördag tippar jag.
 
Jag har hittat gelatin i ett skåp. Ganska mycket också, åtta blad. Det krångliga är ju att jag egentligen är vegan men tar mig emot att slänga mat. Alla recept jag hittar med gelatin har grädde i sig och vegansk grädde fungerar sällan bra i bakverk. Har ni några idéer på vad jag kan göra med mitt gelatin?
 
Jag har hittat gelatin i ett skåp. Ganska mycket också, åtta blad. Det krångliga är ju att jag egentligen är vegan men tar mig emot att slänga mat. Alla recept jag hittar med gelatin har grädde i sig och vegansk grädde fungerar sällan bra i bakverk. Har ni några idéer på vad jag kan göra med mitt gelatin?
Något sorts gelégodis? Jelly? Inget jag testar själv dock men tänker att det skulle gå? :)
 
Jag har hittat gelatin i ett skåp. Ganska mycket också, åtta blad. Det krångliga är ju att jag egentligen är vegan men tar mig emot att slänga mat. Alla recept jag hittar med gelatin har grädde i sig och vegansk grädde fungerar sällan bra i bakverk. Har ni några idéer på vad jag kan göra med mitt gelatin?
Jag har gjort diverse mousser på vegansk grädde när jag bakat tårtor som skulle vara mjölkproteinfria. Funkar bra, men ibland krävs det lite mer gelantin för att det ska bli stabilt nog som tårtfyllning.
 
Något sorts gelégodis? Jelly? Inget jag testar själv dock men tänker att det skulle gå? :)
Åh, vilken kul idé! Ska kolla upp recept :D
Jag har gjort diverse mousser på vegansk grädde när jag bakat tårtor som skulle vara mjölkproteinfria. Funkar bra, men ibland krävs det lite mer gelantin för att det ska bli stabilt nog som tårtfyllning.
Minns du vilken vegansk grädde du använt? Tycker de är så olika i hur de beter sig, och själv använder jag typ bara lite i sprayflaska som dutt på bakverk och varm choklad ibland. Tror inte den hade fungerat.
 
Jag har hittat gelatin i ett skåp. Ganska mycket också, åtta blad. Det krångliga är ju att jag egentligen är vegan men tar mig emot att slänga mat. Alla recept jag hittar med gelatin har grädde i sig och vegansk grädde fungerar sällan bra i bakverk. Har ni några idéer på vad jag kan göra med mitt gelatin?
Jag gör sorbet med gelatin, blir jättebra!
 
Åh, vilken kul idé! Ska kolla upp recept :D

Minns du vilken vegansk grädde du använt? Tycker de är så olika i hur de beter sig, och själv använder jag typ bara lite i sprayflaska som dutt på bakverk och varm choklad ibland. Tror inte den hade fungerat.
Sist var det denna från Alpro, men jag har gjort på havregrädde också.
Soyaprodukterna tycker jag tenderar att vara ganska söta i sig själva så man får justera sockermängden i receptet efter tycke och smak.
 

Bifogade filer

  • 32FF7347-46BE-47E2-B2E5-7BA337889F86.jpeg
    32FF7347-46BE-47E2-B2E5-7BA337889F86.jpeg
    59,8 KB · Visningar: 7
Jag har hittat gelatin i ett skåp. Ganska mycket också, åtta blad. Det krångliga är ju att jag egentligen är vegan men tar mig emot att slänga mat. Alla recept jag hittar med gelatin har grädde i sig och vegansk grädde fungerar sällan bra i bakverk. Har ni några idéer på vad jag kan göra med mitt gelatin?
Jello shots? :o
 
Jag har glömt lägga upp bilder här :o
Har nog glömt ganska många bakverk så jag tar bara de två senaste :)

Inser dock att jag glömt fota ett av bakverken i färdig version. Får försöka komma ihåg det imorgon.
Jag har iaf gjort krämiga citronrutor med smultopping :d (Men utan citron i halva eftersom jag blir så skrynklig :rofl:)

101762.jpg
 
Sist var det denna från Alpro, men jag har gjort på havregrädde också.
Soyaprodukterna tycker jag tenderar att vara ganska söta i sig själva så man får justera sockermängden i receptet efter tycke och smak.
Tack!:)
Känns inte riktigt som rätt sak att göra till bara mig själv, men jag vet inte, kanske helt okej att sitta på verandan och dra några shots efter morgonträningen?:D
 
Jag har hittat gelatin i ett skåp. Ganska mycket också, åtta blad. Det krångliga är ju att jag egentligen är vegan men tar mig emot att slänga mat. Alla recept jag hittar med gelatin har grädde i sig och vegansk grädde fungerar sällan bra i bakverk. Har ni några idéer på vad jag kan göra med mitt gelatin?
Pannacotta! Går jättebra att göra på kokosgrädde tex. Går säkert bra med annan vegansk grädde också, men personligen föredrar jag kokosgrädde.
 

Liknande trådar

Mat I tråden om tårtor, bröd, kakor och annat så delar vi ju med oss av våra fantastiska bakverk. Tänkte att det kunde vara roligt att ha...
2
Svar
23
· Visningar
3 627
Äldre Säkert en gammal text iom att 50-öringar finns omnämnt- men ack så aktuell.... "En dag i staden. Jag är sugen på kaffe kände jag en...
Svar
3
· Visningar
1 342
Senast: Mia_R
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 609
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
16 692

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp