Tårtor, bröd, kakor och annat

Åh sånt är så himla himla tråkigt :(
Ja det är ju det! Nästa gång ska jag prova vanlig rme och inte varmluft, få se om det kan hjälpa.

Men det ser jävlar i mig gott ut!
Tack! Det blev ganska gott också även om det blev kladdigt 😂

Ja det såg verkligen jättegott ut @Trott

Mitt huvud tänkte liksom lite att ja man får väl äta med sked då bara? what's the problem? :D
Haha! Nästan risk för det ja!

---
Jag löste det så här :angel: slängde dom upooch ner för att kunna få bort pappret 😂😂
IMG_20191024_221503.jpg
 
Hemma hade vi en liten diskussion om det här var en middag (tyckte jag) eller en efterrätt (sa sambon) - men eftersom bakning med pumpa har diskuterats en del de senaste sidorna så får den här kreationen hamna i denna tråden :D

En fuskvariant på ostkaka (dvs den påminner typ om ostkaka kombinerat med ugnspannkaka) med mosad pumpa i. Åts med varma körsbär och grädde och det var verkligen supergott. Har ätit något liknande med zucchini tidigare och det här var ett himla trevligt alternativ.
9102EC19-2F91-474A-BBEE-E85CBAD065D0.jpeg
 
Hemma hade vi en liten diskussion om det här var en middag (tyckte jag) eller en efterrätt (sa sambon) - men eftersom bakning med pumpa har diskuterats en del de senaste sidorna så får den här kreationen hamna i denna tråden :D

En fuskvariant på ostkaka (dvs den påminner typ om ostkaka kombinerat med ugnspannkaka) med mosad pumpa i. Åts med varma körsbär och grädde och det var verkligen supergott. Har ätit något liknande med zucchini tidigare och det här var ett himla trevligt alternativ.
Visa bifogad fil 39319

Recept snälla! :heart
Jag antar att det menas en svensk ostkaka och inte en cheesecake? :D Jag ääääälskar ostkaka och det finns inte här. :arghh:
 
Recept snälla! :heart
Jag antar att det menas en svensk ostkaka och inte en cheesecake? :D Jag ääääälskar ostkaka och det finns inte här. :arghh:
Precis, en svensk ostkaka :D
Det smakar ju inte exakt som en sådan, men ändå mycket åt det hållet liksom (annars kanske du får testa något recept baserat på keso om du vill ha ännu mer åt ostkaka-hållet och inte känner för att använda löpe?)

Hur som, här är receptet! Lite tidskrävande men väldigt enkelt ändå och så gott!
https://www.ica.se/recept/ostkaka-pa-pumpa-718108/
 
Precis, en svensk ostkaka :D
Det smakar ju inte exakt som en sådan, men ändå mycket åt det hållet liksom (annars kanske du får testa något recept baserat på keso om du vill ha ännu mer åt ostkaka-hållet och inte känner för att använda löpe?)

Hur som, här är receptet! Lite tidskrävande men väldigt enkelt ändå och så gott!
https://www.ica.se/recept/ostkaka-pa-pumpa-718108/

Tack! :heart
Haha, jag har aldrig provat göra vanlig ostkaka heller, det var bara nu när jag såg bilden och du nämnde det som jag blev SÅ jäkla sugen! Åååh, med lite syrlig sylt också!
Jag ska helt klart prova, har en oanvänd pumpa och allt. :)
 
Hemma hade vi en liten diskussion om det här var en middag (tyckte jag) eller en efterrätt (sa sambon) - men eftersom bakning med pumpa har diskuterats en del de senaste sidorna så får den här kreationen hamna i denna tråden :D

En fuskvariant på ostkaka (dvs den påminner typ om ostkaka kombinerat med ugnspannkaka) med mosad pumpa i. Åts med varma körsbär och grädde och det var verkligen supergott. Har ätit något liknande med zucchini tidigare och det här var ett himla trevligt alternativ.
Visa bifogad fil 39319
Aaaah ÄLSKAR falsk ostkaka på zucchini! Måste testa med pumpa också. :d
Tyckte det blev väldigt likt riktig ostkaka i konsistensen och smaken: https://underbaraclaras.se/2014/08/19/ostkaka-med-squash/

Själv använde jag också pumpa i helgen och bakade tekakor med pumpapuré och skrädmjöl. Mums mums!
Sedan jag kom på hur man bäst skalar pumpan har det blivit enklare att använda den. Mina egna fick så hårt skal jämfört med butternut från affären. Helt enkelt dela i lagom stora bitar, koka en stund tills de är helt mjuka (kanske 10 min) och sen skala med hjälp av en sked (som då blir perfekt böjd till pumpans egen rundning). Mosa med gaffel och tada - du har pumpapuré utan att behöva dra fram mixer eller matberedare.
 

Liknande trådar

Mat I tråden om tårtor, bröd, kakor och annat så delar vi ju med oss av våra fantastiska bakverk. Tänkte att det kunde vara roligt att ha...
2
Svar
23
· Visningar
3 627
Äldre Säkert en gammal text iom att 50-öringar finns omnämnt- men ack så aktuell.... "En dag i staden. Jag är sugen på kaffe kände jag en...
Svar
3
· Visningar
1 344
Senast: Mia_R
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 613
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
16 695

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Varför finns Israel?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp