Tårtor, bröd, kakor och annat

Börjat baka eget bröd igen :)
20191228_160510.jpg
 
Gjorde falsk ostkaka med squash ikväll. Inte smakat än men har gjort den innan och är to die for, så gott för att vara falsk. :D
 
Gjorde en galet god kaka igår! Vanlig sockerkaka med ca 1/4 pumpa som jag kokat och mosat. Pumpan var en Small sugar, så himla söt och god. :d Hade också i nejlika, ingefära och kanel samt gjorde en frosting på creme Fraiche, cream cheese, florsocker och vaniljsocker. Den tog slut i ett nafs, så saftig och god!
 
Precis, den färdiga påsen :D jag tänkte aldrig på att kolla vad den egentligen innehåller, haha.
Mga utav de blandningarna är just bara anis och fänkål. Vissa har även lagt till kummin. Jag rekommenderar att köpa dem separat och pröva dig fram till olika kryddningar. Pomeransskal är också gott! Bröd enb kryddat med kummin tycker jag är supergott! Det blir väldigt mkt roligare när man kan variera sig lite samt pröva sig fram till bästa smaksättningarna.
 
I helgen gjorde jag Tjinuskipajen igen (den jag tipsade om längre upp). Blev ännu bättre den här gången, jag hoppade över sockret i pajskalet för det behövde den inte så nu blev den ännu syrligare och beskare (fast med kolasötman ändå!).
 

Liknande trådar

Mat I tråden om tårtor, bröd, kakor och annat så delar vi ju med oss av våra fantastiska bakverk. Tänkte att det kunde vara roligt att ha...
2
Svar
23
· Visningar
3 677
Äldre Säkert en gammal text iom att 50-öringar finns omnämnt- men ack så aktuell.... "En dag i staden. Jag är sugen på kaffe kände jag en...
Svar
3
· Visningar
1 405
Senast: Mia_R
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 740
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
16 805

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Ridskoleryttare
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp