Tårtor, bröd, kakor och annat

Jag har ätit vaniljkeso som gjorts hemma och gillat det, men den som kommer färdig var verkligen vidrig. Eller så är det covid som kastat om mina smaklökar (men har inte märkt det på något annat sätt så tror inte det).
Jag tycker också att det är ganska vidrigt! (men älskar vanlig keso)
 
Jag är lite jättedålig på att bara vara ledig så jag gjorde chokladbollar med dulce de leche :d (Jag gjorde en hel del annat, typ nödvändiga grejer, också :rofl: )
Personligen föredrar jag att rulla i pärlsocker men pojkvännen fick välja :cautious: :p

IMG_20210206_134423.jpg
 
Bakade igår sockerkaka med frysta vinbär. Måste rensa frysen inför säsongen! Gjorde en florsockerfrosting också och det är ju verkligen pricken över i:et i all sin enkelhet. Bytte också ut 1 dl av sockret mot 0,5 dl mörkt muscavadosocker och 0,5 dl rårörsocker bara för att jag har ett behov av att göra saker lite annorlunda ibland. Samt lite extra råsocker på vinbären på toppen.
 

Liknande trådar

Mat I tråden om tårtor, bröd, kakor och annat så delar vi ju med oss av våra fantastiska bakverk. Tänkte att det kunde vara roligt att ha...
2
Svar
23
· Visningar
3 624
Äldre Säkert en gammal text iom att 50-öringar finns omnämnt- men ack så aktuell.... "En dag i staden. Jag är sugen på kaffe kände jag en...
Svar
3
· Visningar
1 340
Senast: Mia_R
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 606
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
16 687

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp