Tashyone 30 år – mot alla odds

(Ridsport)
En lördag i december 1992 hittade Lotta Borgarp sitt arabsto Tashyone i hagen med bruten nacke. Avlivning verkade vara det enda alternativet men med kunnig veterinärhjälp, envishet och Tashyones livsvilja, tog sig stoet igenom krisen.
– Jag har alltid sagt att vi ska fira hennes 30-årsdag med tårta och champagne, och sedan har jag tänkt i mitt stilla sinne att den dagen lär vi kanske aldrig få uppleva, berättar Lotta som häromdagen, mot alla odds, kunde duka upp till 30-årskalas i paddocken på Nedre Trätte på Orust.

http://www.tidningenridsport.se/def...&ArticleOutputTemplateID=560&ArticleStateID=2
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Plönninge brukar bjuda på fina förutsättningar för goda prestationer. Så även den 30 augusti när det åter var...
Svar
0
· Visningar
724
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Först födde han upp Classic Touch, guldmedaljör i hoppning med Ludger Beerbaum i Barcelona 1992. I Hongkong fick han nästa...
Svar
0
· Visningar
747
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Angloarabföreningen och Shagyaarabföreningen firade 30 respektive 20 år med en gemensam riksutställning på...
Svar
0
· Visningar
815
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) 54,60 straffpoäng och en placering på den nedre halvan var inte vad Magnus Gällerdal hade tänkt sig efter dressyrprovet. -...
Svar
0
· Visningar
628
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp