Tatuering - hur gör man?

Mmm... har sett flera kommentar på hans sociala medier där folk frågar efter telefonnummer och frågar varför han inte svarar på dm. Så tror det är kört.
Min erfarenhet av duktiga och populära tatuerare är, att de kan välja och vraka bland sina uppdrag. Har du motivförslag, och just den tatueraren gillar vad den ser - då kan man få typ omgående sittning. En sleeve är ofta inte småpengar heller.
 
Min erfarenhet av duktiga och populära tatuerare är, att de kan välja och vraka bland sina uppdrag. Har du motivförslag, och just den tatueraren gillar vad den ser - då kan man få typ omgående sittning. En sleeve är ofta inte småpengar heller.
Just den här är jag tveksam faktiskt. Jag skrev längre upp vem det är. Men det finns ju fler som tur är.
 
Jag tatuerade mig (underarm+hel sleeve i Game of Thrones-tema) i Malmö på Malört hos Thomas. Sådan jäkla konstnär! Tyvärr har han flyttat men tjejerna som är kvar på Malört är grymt talangfulla och har tydliga nischer.

Det jag kollar efter främst hos tatuerare är klara, raka linjer. Något så basic men så svårt ändå.
 
Vilken stil har du tänkt dig?
Många tatuerare som är "lite större" har tex bara någon enstaka bokningsdagar om året då de har blir fullbokade snabbt.
Jag sitter själv och väntar på en tatuerare ska öppna sin bokning som jag gillar stuket på, har samlat ihop "inspirationsbilder" till det sker.
Vill ha ett relativt litet motiv, men mycket färg.

Jag gjorde tatuering utomlands (när jag bodde där) hos en välrenommerad kille. Det blev inte bra så här i efterhand. 😬
Han gick alldeles "för djupt" och vissa linjer är inte bra.

Jag hade själv sparat ner motiv jag vill ha tattuera, men då i bilder och inte tatueringar. De är ju artister som ritar sina motiv själv.

Tycker absolut du ska göra sleeve om det är det du vill ha. Men det är dyrt. (vilket kanske är ovidkommande för dig)
Jag la 8k på min ryggtatuering och den tog 3 sittningar och ca 8h allt som allt.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 313
Senast: fejko
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 411
Senast: lundsbo
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
31 887
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp