Bukefalos 28 år!

Tatueringar och graviditet.

I

Idi_oten

Jag vet inte riktigt om jag har lagt denna tråden rätt,
men jag tänkte att någon av er föräldrar kan svara på min fråga! :idea:

Jag ska snart skaffa en tatuering och jag vill ha den antingen på magen eller på höften upp mot magen.
Men hur ser det ut efter graviditeten? Kommer den se likadan ut även om huden "töjts"?
Någon som har erfarenhet av detta ?

Tacksam för svar :D
 
Sv: Tatueringar och graviditet.

Under själv garviditeten så kommer självklart tatueringen stretchas ut. Så en liten ödla kan då se ut som en aligator:D
Får du bristningar i huden undergraviditeten och dessa hamnar i tatueringen så får du "brott" i den. Men om de inte är för stora eller omfattande kan en skicklig tatuerare reparera tatueringen efteråt.

Detta kan även hända om du i livet skulle gå upp en del i vikt som ger bristningar i huden.
 
Sv: Tatueringar och graviditet.

Självklart ska du tatuera dig!!:):D
Har själv 5 st alla gjorda före barnen, har två små barn.
Gick upp 17kg första gången och 26 kg:eek: andra gången,har nu gått ner iaf 20kg utav dom.

Tatueringarna har ej tagit stryk, dom sitter på ena bröstet,skuldran,båda överarmarna och slutligen i ryggslutet upp mot magen som du beskriver.
 
Sv: Tatueringar och graviditet.

Tack för era svar! Det var skönt att höra :D
 
Sv: Tatueringar och graviditet.

Jag har en tatuering på magen, typ vid höftbenet. Den var skitnygg i 8 månader av min graviditet. Nu går det ett rejält gäng bristningar genom den, så jag får anse den vara förbrukad.
Men som tidigare sagts i tråden, alla får inte bristningar, en del får bara pyttelite. Men du får räkna med att tatueringen kan bli förstörd.
 
Sv: Tatueringar och graviditet.

Allt är väldigt induviduellt, går aldrig att säga nått i förväg men vill du tatuera dig så ska du ju självklart göra det.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 479
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 235
Senast: ako
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 200
Senast: Bapelsin
·
  • Omröstning
Dressyr Hur ser du på ditt hästeri vad gäller mål? Jag hade en rolig diskussion med en kompis igår om det här med att se saker ”över tid” :D så...
2
Svar
27
· Visningar
3 699
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp