Tatueringstråden, del 4

Jag gjorde en liten teckning för att se om jag kunde få en tillräckligt liten.
Visa bifogad fil 26679
Jag är ingen tatueringsartist och inte så stadig på handen men tycker inte att det ser så illa ut. Har pennan intill att jämföra storleken med. Den ser ju rätt okej ut i storleken eller vad säger ni?
Något sånt tänkte jag mig iallafall.

Ser att det fortsatt med färger och så, där har jag ingen input då jag bara har svarta, men den här skissen är jättefin fast jag tror inte den funkar att göra så liten som tatuering. Försökte ta bild på en av mina, det hade inte gått att göra så mycket smalare på den utan att det skulle bli smudgit.
 

Bifogade filer

  • 7B851BC1-33AE-4EB4-BCB9-8BF680796C2C.jpeg
    7B851BC1-33AE-4EB4-BCB9-8BF680796C2C.jpeg
    186,1 KB · Visningar: 154
@Asko jag har ju en väldigt stor och färgglad tatuering (min påfågel) och det enda i färgen som har bleknat är det gula bakom huvudet på den. Försökte ta bild, men den blev rätt kass 😂 nygjord i studion kontra i spegel i skumt ljus och annan vinkel (och 15 kg plus på vågen sen den gjordes 2015 🙄 )
Men, den ger en hint iaf. Och visst, det rosa känns lite ljusare också osv, men inte alls på samma sätt som det gula som i princip är borta. Nu är ju den färgen i höjd med troskanten plus hudbristningar, så det kan väl påverka (färgen över bristningarna "släppte" först).
Intressant att se, tack!! :up:
 
Ser att det fortsatt med färger och så, där har jag ingen input då jag bara har svarta, men den här skissen är jättefin fast jag tror inte den funkar att göra så liten som tatuering. Försökte ta bild på en av mina, det hade inte gått att göra så mycket smalare på den utan att det skulle bli smudgit.
Tack! Just det här jag funderat över också, det är ingen text men väldigt delikata linjer. 🤔 Jag har ju hellre en färgfläck än en svart fläck sas :p
 
Tack! Just det här jag funderat över också, det är ingen text men väldigt delikata linjer. 🤔 Jag har ju hellre en färgfläck än en svart fläck sas :p

Haha, precis. Min gamla tatuerare sa att det är vanligt att man tror att det går att göra mer detaljer än vad som håller sig fint en längre tid.
 
Haha, precis. Min gamla tatuerare sa att det är vanligt att man tror att det går att göra mer detaljer än vad som håller sig fint en längre tid.
Jag såg ett foto på en liten tatuering av en ros bakom örat som bestod av enbart färger och det var så fint! Även andra bilder av blommor av enbart färger :love: Det känns liksom bättre att behöva fylla i än att få utsmetade gråsvarta linjer.
Om man nu orkar med att fylla i ... beroende på smärtan :o:angel::laugh:
 
@Asko jag har ju en väldigt stor och färgglad tatuering (min påfågel) och det enda i färgen som har bleknat är det gula bakom huvudet på den. Försökte ta bild, men den blev rätt kass 😂 nygjord i studion kontra i spegel i skumt ljus och annan vinkel (och 15 kg plus på vågen sen den gjordes 2015 🙄 )
Men, den ger en hint iaf. Och visst, det rosa känns lite ljusare också osv, men inte alls på samma sätt som det gula som i princip är borta. Nu är ju den färgen i höjd med troskanten plus hudbristningar, så det kan väl påverka (färgen över bristningarna "släppte" först).
Samma för mig! Den gula/oranga färgen har försvunnit jättemycket men inte dom andra. Men det ska fixas till idag!
 
@Asko Som de andra säger gällande färg, det går inte att veta innan. Men de bilderna i din länk är ju också där för att de är "skräckexempel". Sällan ser tatueringar ut så efter 4 år, tvivlar på att de gått till en vettig tatuerare till att börja med, många av dem var inte speciellt snygga från början. Fingrar, insida läpp, under fötter, i handflator och liknande kommer aldrig hålla i längden, de slits bort till sist. Det kan man knappast beskylla tatueringen för.

Jag har en större tatuering på höften/magen en stor dödskalle med trollkarlshatt och röda "penseldrag" som ramar in på två sidor, den gjordes i oktober 2011 och är inte ifylld eller något. Det röda ser precis lika bra ut fortfarande och då har ändå tatueringen fått utstå en graviditet mitt i allt. Såklart har den ljusnat lite men det gör de ju, färgerna är dessutom extra intensiva precis när den är nygjord eftersom huden är inflammerad och hela den där biten. Ska trolla fram en bild om jag har :D
 
Senast ändrad:
Jag har äntligen tagit tag i att göra något åt tonårssynden på ryggen :) Den syns fortfarande lite igenom, men alternativet var att göra någon slags stor, svart, blaffig grej för att helt täcka över den :crazy: Vi får se sen om vi, längre fram, lägger i mer svart/skuggor för att än mer "dränka" den gamla :D

28448
 
Jag har äntligen tagit tag i att göra något åt tonårssynden på ryggen :) Den syns fortfarande lite igenom, men alternativet var att göra någon slags stor, svart, blaffig grej för att helt täcka över den :crazy: Vi får se sen om vi, längre fram, lägger i mer svart/skuggor för att än mer "dränka" den gamla :D

Visa bifogad fil 28448
<tycker knappt det syns om man inte tittar väldigt noggrant ! :) så tycker inte du behöver oroa dig :D
 
Tillbringat en dag hos "min konstnär" idag. Barnen är mina, såklart. Bilden togs på dem när de stod på altanen så han har liksom "klippt in dem" i skogen. Jag är så fascinerad av sånt där :p kommer en bild till sen, knepigt med vinklar på såna motiv, den ser ut på olika sätt från alla håll :p
 

Bifogade filer

  • 20190725_194515.jpg
    20190725_194515.jpg
    156,7 KB · Visningar: 125

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 618
Senast: Lingon
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
166
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 479
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Varulvslekarnas anmälningstråd
  • Vi som letar hus
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp