Tatueringstråden, del 4

IMG_20191002_205935_351.jpg
 
Älskar dom mer och mer :) men det är ovant!
Funderar på om han borde bygga ihop dom med axelpartierna kanske?

Han tyckte att jag var som hans historiebok för övrigt :D gjorde ju nån av mina första hos honom för säkert... 12 år sen?
20191003_174947.jpg
 
@pepp du har ju blommor och blad att knyta ihop dem med, om du skulle vilja. Jag tycker inte du ska göra det, men nu är du inte jag, så vill du så kör på det! Kommer bli skitsnyggt i vilket fall som.
När jag tatuerar mig så blir jag "tatueringshög" och vill ha full body piece, så utgår från att du är likadan. :D
 
@pepp du har ju blommor och blad att knyta ihop dem med, om du skulle vilja. Jag tycker inte du ska göra det, men nu är du inte jag, så vill du så kör på det! Kommer bli skitsnyggt i vilket fall som.
När jag tatuerar mig så blir jag "tatueringshög" och vill ha full body piece, så utgår från att du är likadan. :D

Jag är nog likadan :D kommer nog störa mig på mellanrummen senare tänker jag! Ska kolla med honom nästa gång :)

Vill ju dock inte ha baksidan av mig, för då kan jag ju inte se dom, haha.
 
Totalt ca 3h! Tog ett tag att få stencilen ordentligt :) nästa gång blir det skugga!
Bra jobbat, 3h är ju inte att leka med! Speciellt på känsliga ställen. För mig är armvecket fortfarande det värsta jag varit med om, haha.. Ser fram emot att se hur det blir med skugga sen! Ska den ha färg också, eller black&grey? När blir nästa sittning?
Funderar på om han borde bygga ihop dom med axelpartierna kanske?
Tycker definitivt att du borde bygga ihop dem, blir ju så snyggt!
 
Bra jobbat, 3h är ju inte att leka med! Speciellt på känsliga ställen. För mig är armvecket fortfarande det värsta jag varit med om, haha.. Ser fram emot att se hur det blir med skugga sen! Ska den ha färg också, eller black&grey? När blir nästa sittning?

Tycker definitivt att du borde bygga ihop dem, blir ju så snyggt!

Ja armvecket är fan inte kul heller O_o
Klart det blir färg :D och nästa sittning är redan den 16! Och den sista 30, blir klar lagom till november :)

Ja, tänker att det blir mer enhetligt, stör mig lite på "hålen" nu...
 
@pepp Dösnyggt! :love: :love: Tycker absolut att det skulle bli bra att bygga i hop tatueringarna, fågelns vingar är inte särskilt långt ifrån blombladen utseendemässigt. Tatueraren har säkert bra förslag till dig :)
 
Ja armvecket är fan inte kul heller O_o
Klart det blir färg :D och nästa sittning är redan den 16! Och den sista 30, blir klar lagom till november :)

Ja, tänker att det blir mer enhetligt, stör mig lite på "hålen" nu...
Alltid tummen upp för färg :D Strongt att köra allt under samma månad tycker jag! Jag brukar själv vilja ha lite fler veckor än så mellan, men såklart skönt att få det överstökat också.

Är också en som vill täcka upp "hål". Har flera på ena armen och kan inte sluta tänka på det. Men det kommer lösa sig så småningom :)
 
Min mamma såg ut såhär O_o när hon såg tatueringen, och så sa hon "Inga fler sen va?" :D
Pappas kommentar när han såg den stora på benet var, "Det var inte snyggt". Pappa är bokstavligen en gammal träbock som inte är öppen för mycket.
Mamma tyckte till min stora förvåning att den var fin. Men var det nödvändigt att göra så stor?
 
Jag täckte upp ett hål i min sleeve igår! Plus lite touch up på resten. Så nu är den officiellt färdig! Den är inte riktigt redo att fota än dock :D

Min pappa var väldigt anti tatueringar förr, men det släppte faktiskt. Han hjälpte mig att leta efter bra porträtt på Håkan inför den tatueringen :heart
 
Kul det här med åsikter om hål!

Jag har själv lite större motiv, och tycker det är snyggt när var och ett motiv får ta sin egen plats. Tycker att det är kul att tänka på form och placering så att de fyller upp varandra tillräckligt. Att där är space på ett par cm låter bara det motivet stå för sig själv, tycker jag. Och det är ju det jag gillar.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 200
Senast: Lingon
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
234
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 785
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp