Tävla hoppning

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Rubinen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 841
R

Rubinen

Visste inte om jag skulle lägga in på Hoppning eller Western. Flytta tråden om det behövs!

Jag har varit ganska inne på dressyr och western, men nu vill jag gärna tävla och träna i hoppning. Jag rider nu en arab som jättegärna hoppar, men hon är westernriden. Hon har varit hoppad på träning innan, men hur ska jag rida henne? Hon gillar inte när man tar tyglarna, så jag rider alltid med långa tyglar, som man ska i western. Men går det att tävla hoppning med en westernhäst?

Sv: Tävla hoppning

Jag tycker att det bästa vore om du tar hjälp av en tränare, så att det blir rätt från början.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej alla, Efter några år av uppehåll med egen häst pga studier så går jag nu i tankarna att skaffa häst igen någon gång under de... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
5 407
Senast: Ramona
·
Ridning Jag har haft häst länge, hoppat lite i perioder. Dressyr och gångartsridning har jag inga problem med, klart jag kan utvecklas mer men...
Svar
3
· Visningar
468
Senast: Freazer
·
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
649
Senast: Elo
·
Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 633
Senast: Edla
·

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Hästnyheter