Bukefalos 28 år!

Tax, men inte till jakt?

YorkWann

Trådstartare
Någon som har erfarenhet? Finns det kennlar som föder upp tax, men ingen inriktning på jakt? vilka andra typer av aktiviter är lämplig för just tax?
 
Sv: Tax, men inte till jakt?

Vi har en tax som inte annvänds till någon form av jakt.. (långhårig gi och för sig) uppfödd av min moster... samt att fler här i länet föder upp och annvänder sig av hennes hane :) jätte fina goa hundar.. men ska man få dom lugna och harmoniska bör dom inte vara fler än en (triggar upp varandra på ett kick) .. vi tar med våran så gott som överallt och promenerar,, han springer med när vi rider, tränar lite vardagslydnad och tricks hemma och så.. han skäller aldrig om han inte blir jätte rädd... springer aldrig nånstans och är lydig och barnvänlig osv :) så jag är helt klart för att ha tax som vanlig soffpotatis :D

pma om du vill veta namn på kennel och kanske se bild på taxen :D
 
Sv: Tax, men inte till jakt?

Ja de flesta som föder upp långhåriga samt dvärg och kanin tax används väl inte lika flitigt till jakt som sträv och korthårs normal taxar.Men sök efter någon som inte inriktar sig på jakt taxar så borde det ju vara enkelt att hitta en till enbart sällskap.Men instinkten sitter ju i alla hundar bara för dig att inte uppmuntra hunden.
 

Liknande trådar

L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
8 190
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Nu behöver jag bukes samlade kunskap för jag blir själv inte riktigt klok på vilken ras jag ska välja. För att göra en lång historia...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 345
Senast: Mia_R
·
Kläder & Bli fin Är på jakt efter bra friluftskläder att ha på mina hundpromenader. Är främst på jakt efter byxor, hade velat ha en friluftsbyxa fast i...
Svar
17
· Visningar
887
Övr. Hund Söker ett smidigt ihopfällbart trimbord att använda både vid klippning och badning. Gärna höj och sänkbart. Tänkt att använda till...
2
Svar
21
· Visningar
988
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp