Taxeringskoder?

Mia_R

Trådstartare
Går det att ändra en taxeringskod från 220 till 120 och vad krävs isf? Är det kopplat till hur mycket mark en fastighet har, eller vad man tänkt använda den till? :confused:
 
Vi fick ändrat taxeringskod från Lantbruk till Flerbostad och den bedömningen gjordes efter avstyckning. De tittade väldigt mycket på hur mycket mark man har och vilken typ av byggnader som tillhör fastigheten.
Ring och prata lite med dem om vad du har tänkt om det väger lite kanske du kan "knuffa" det åt ditt håll.
 
Vi har inget ställe än, men mycket av det som är till salu häromkring är ju tyvärr med taxeringskod 220. :( Att stycka av och göra om 120 till 220 är nog aldrig några problem, men just motsatsen är jag osäker på om det är genomförbart.

Planen var ju att om man skulle "råka" hitta ett ställe som verkar bra men med koden 220, så hade man kanske kunnat köpt till extra mark om man kunde ändra koden till 120. För vår del är det inte intressant med ett 220-ställe. :p
 

Liknande trådar

Samhälle Kollase på kommunens hemsida och följande krävs: "Detta krävs av dig som ska införa fastighetsnära insamling Du som är fastighetsägare...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
2 669
Senast: Badtz Maru
·
Ekonomi & Juridik Försöker läsa mig upp och tycker sånt här är kul och interessant, men känns klokt att bolla lite med andra som har mera erfarenhet i...
2
Svar
35
· Visningar
2 872
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 529
Senast: Buongusto
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 604
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp