TBE är ni vaccinerade?

Islandshästryttare

Trådstartare
Jag har äntligen tagit tag i att vaccinera mig mot tbe och har bokat tid på måndag. Har tänkt på det i flera år men inte blivit av.

Är ni vaccinerade? Hur resonerar ni kring det?
 
Jag har varit vaccinerad mot TBE sen jag var barn men nu bor jag där det finns ganska lite fästingar (har inte sett en fästing på 6 år) och de som finns ska väl inte bära på TBE vad jag förstått. Så tyvärr har det inte blivit av att ta vaccin på alldeles för länge. Ska se till att ta igen antingen innan jag åker söderut eller innan jag skaffar hund, så himla dumt att slarva med.
 
Vi hade redan påbörjat vår vaccinering men det kändes som ett ännu viktigare beslut när en väns pappa blev sjuk. Han blev riktigt dålig, hamnade på sjukhus och fick problem med minne, tal, finmotorik, svårt att gå. Det var riktigt jobbigt för hela familjen även om han mår bättre nu.

Det var dock ingen höjdare att försöka vaccinera sig under covid, tror vi blev avbokade 2-3 ggr och det fanns inga tider.
 
Min sambo är sedan flera år, lika så min Pappa men inte jag 🙈 Borde vaccinera mig, vi har mycket fästingar men varit dumsnål och sen är jag vaccinerar mot så mycket annat så avstått nu pga det också då kroppen blivit utsatt ändå av vacciner och jag har blivit dålig varje gång.
 
Min sambo är sedan flera år, lika så min Pappa men inte jag 🙈 Borde vaccinera mig, vi har mycket fästingar men varit dumsnål och sen är jag vaccinerar mot så mycket annat så avstått nu pga det också då kroppen blivit utsatt ändå av vacciner och jag har blivit dålig varje gång.
Jag vaccinerar mig mot allt som finns, vill inte bli sjuk i onödan och vaccinerar mig även mot influensa, trots att jag inte är i någon riskgrupp och relativt ung. Ser inte alls som jag utsätter kroppen, tvärtom så ser jag det som att jag skyddar kroppen :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag ska ta dos 3 i morgon, sen är det väl 5 år till nästa. :up: Tänkte att jag vill ta sprutan innan våren då alla andra kommer på att...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
1 906
Senast: Emtherlia
·
Kropp & Själ Var hos husläkaren i veckan och blev uppmanad att vaccinera mig mot bältros. Jag har sett reklam på tv att om man är över 60 år så...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 419
Senast: hastflicka
·
Hästvård En häst grundvaccinerades fel med influensa + stelkramp, Prequenza Te (fick även botulismvaccin men där är intervallet korrekt)...
Svar
5
· Visningar
799
Senast: Fiorano
·
Småbarn Vi funderar på att låta vaccinera vår 3,5-årig mot vattkoppor. Jag tänkte göra det redan i våras, men såg sedan att FHM skulle utredde...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hat
  • Pusseltråden
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp