tecken på dräktighet

C

Chappe_

hoppas tråden ligger rätt!
Jag funderar på om min häst har blivit tjuvbetäckt. Hon har gått i närheten av hingstar i sommras, (isf skedde det någon stans mellan 2 juli och 20 augusti). Jag har bokat tid för dräktighetsundersökning den 28 november, men vill ändå veta på vilka tecken man kan misstänka om hästen är dräktig. Jag misstänker att min är det för att hon har blivit väldigt tjock på kort tid (väldigt svår att hålla i hull annars) Magen liksom "flyttar på sig" (med det menar jag att den ibland är mer på höger sida än vänster osv) Hon har genomgått en otrolig personlighetsförändring ( förut fick man ta på henne överallt, nu sparkar hon om man tar på mage/juver)

låter det som jag är helt ute och cyklar?
 
Sv: tecken på dräktighet

Hur magen ser ut är väldigt individuellt, men personlighetsförändring är väldigt vanligt. Den brukar inte sitta i så länge utan mer komma i perioder. Men under vissa perioder med väldiga hummör svängningar, med allt från orubbligt lugn till värsta monster hästen.
 
Sv: tecken på dräktighet

Hur magen ser ut är väldigt individuellt, men personlighetsförändring är väldigt vanligt. Den brukar inte sitta i så länge utan mer komma i perioder. Men under vissa perioder med väldiga hummör svängningar, med allt från orubbligt lugn till värsta monster hästen.

okej, det är ju precis så hon är,

förut har man fått ta precis över allt, och hon har bara tckt det var skönt.


brunstar dom fast dom är dräcktiga?
 
Sv: tecken på dräktighet

Det är inte ovanligt att ston brunstar trots att de är dräktiga.
Mitt eget sto gör det, men inte lika starkt som när hon inte är dräktig.
 
Sv: tecken på dräktighet

Blev hon dräktig någon gång under den perioden du skriver kan humörsvängningarna mycket väl bero på det.
Men däremot borde det inte synas något på magen ännu.
Humörsväningningarna kan också bero på vilken tid i cykeln hon är på. Vissa ston är skittjuriga vissa perioder i cykeln o lugnare i andra...
 
Sv: tecken på dräktighet

Blev hon dräktig någon gång under den perioden du skriver kan humörsvängningarna mycket väl bero på det.
Men däremot borde det inte synas något på magen ännu.
Humörsväningningarna kan också bero på vilken tid i cykeln hon är på. Vissa ston är skittjuriga vissa perioder i cykeln o lugnare i andra...

På mitt vblsto så syns magen redan.. Stor förändring må jag lova :p
(Tycker många) Hihii (Min är på 99dygn idag)
 
Sv: tecken på dräktighet

Tack för svar!!

kl

kan detta vara ett täcken på skendräktighet?
 
Sv: tecken på dräktighet

Det också, speciellt om magen redan nu börjar växa. Men det är ganska ovaligt att de blir det.
 

Liknande trådar

Avel Asså jag behöver hjälp😰 Jag fick hem ett 4 årigt sto för tre månader sedan. Dom som importerade henne från Frankrike fem dagar innan vi...
Svar
16
· Visningar
3 019
Senast: Moa092
·
Hundhälsa Jag söker stöd, råd och hjälp. Har en liten blandrastik på 1,5 år drygt som utmanar mig på sätt jag efter fyra hundar aldrig kunnat...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 946
Senast: Fibusen
·
Avel Hejsan! Jag börjar få misstankar om att mitt sto kan vara betäkt, jag har en snart 3 åring som vi ägt i 10 månader och hennes mage är...
Svar
14
· Visningar
4 100
Senast: animalasia
·
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 697
Senast: Egonson_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp