Tecken på graviditet???

Status
Stängd för vidare inlägg.
C

corona

Vilka var era "kroppsliga" tecken på graviditet, förutom att magen växte? Mådde ni illa? Var speciellt sugen på nått? På vad? Kissenödig? Töstig?


Berätta! Jag vill veta! :banana:
 
Sv: Tecken på graviditet???

Första tecknen: halsbränna, kissnödig ofta, metallsmak i munnen. sekundära: hungrig jämt, mådde illa av lukter.

Fast jag har inte börjat må riktigt illa förrän v 11-12 med mina barn, men då har jag å andra sidan spytt mig igenom resten... Den här gången kom dessutom foglossningen i v 11 och migrän i v 12.
 
Sv: Tecken på graviditet???

Innan jag visste om att jag var gravid kändes det ju som om jag skulle få mens (svullen, ömma bröst, mensvärk etc) precis när som helst, men dagarna gick. Samtidigt hade jag en märklig känsla av att något var annorlunda, så jag hade mina misstankar trots att det varken var särskilt troligt eller på något sätt förväntat...

Några veckor senare mådde jag illa och var tröttare än jag någonsin kunnat föreställa mig att man kan vara... som att ha fötterna i cementblock ungefär. Yr blev jag hela tiden också.

Sedan dess har det väl mest varit en lättare trötthet, blir kissnödig oftare, vill inte ha kaffe (!!), hungrig nästan jämt men kan bara äta mindre portioner, HALSBRÄNNA (fruktansvärd..), luktkänslig, ÄNNU svängigare i humöret än vanligt, samt att det då och då spänner/drar i magen när saker flyttar på sig och växer. Och så nu har ju magen börjat växa lite också :-)
 
Sv: Tecken på graviditet???

så ni menar alltså att då jag har fått halsbränna, är svullen i kroppen, något ömma bröst och en konstig mens kan vara gravid :idea:
Tänkte vänta en mens till och se om den blir normal då jag normalt blöder rejält i 3 dagar och 2 dagar lite grann och den senaste var liten blödning i knappt 2 dagar
Vi har inte skyddat oss men inte heller pratat om följderna :o
 
Sv: Tecken på graviditet???

Min mens har också blivit konstig...
Sen dricker jag ofattbara mängder...jag är konstant uttorkad i munnen... :p

Mitt humör har blivit lite mer "instabilt" än vanligt, och jag kan bli ledsen och börja gråta helt utan anledning...

Har funderat på att testa mig, men samtidigt känns det som att antalet "tecken" är för få... Jag inbilar mig säkert för att jag så gärna VILL bli gravid..
 
Sv: Tecken på graviditet???

Jag hade mens i 3 veckor, inga stora mängder men det slutade aldrig. Brösten ömmande och jag var ofantligt törstig första tiden!!!
Sedan kände jag mig yr efter ett par veckor, så mådde jag illa bara jag tänkte på fet mat... och åt var inte att tänka på... Spydde en gång i v. 1 eller 2...
Jag gjorde dessutom två negativa test under den här tiden, fick inte ett positivt förrens v.8!!
 
Sv: Tecken på graviditet???

Kissnödig, halsbränna, vålhungrig blixtsnabbt men blev mätt fort.
Jag blev lätt trött oxå.
Men jag mådde aldrig direkt illa. Ett tag kunde jag inte äta svamp och jag hade en omättlig aptit på clementiner i början av graviditeten.
Det är konstigt vad fort man glömmer.... :o
Det är ju inte mer än snart fyra månader sedan jag fick barn. Men jag har redan nästan glömt hur det var att vara gravid.

I slutet var det jobbigt på nätterna. Det kommer jag tydligt ihåg.
Svårt att sova. Kunde bara ligga på sidan. Halsbränna som sjutton. Fick springa och kissa en gång i timmen. Fötterna var svullna så jag var tvungen att ha dem i högläge.

Jag hade även sammandragningar ca en gång i kvarten sista 4 månaderna. Men de var inte smärtsamma. Kändes som om man drog åt ett "magformat" bälte om hela magen.

// Anna
 
Sv: Tecken på graviditet???

Jag hade metallsmak i munnen, mådde lite illa hela tiden så jag var tvungen att äta något jämt, orken kunde ta slut tvärt, blev tvärhungrig, hade också humörsvängningar värre än vanligt och blev mer och mer under graviditeten oerhört torr i munnen. Jag vaknade på natten och kunde nästan inte andas för att jag var så torr i munnen. På slutet hade jag lite halsbränna, och var oerhört sugen på kakor (typ cheesecake). I början, då jag mådde illa, hade jag ett otroligt behov av fibrer och kunde inte på något sätt äta fet mat.
 
Sv: Tecken på graviditet???

Spända bröst, ett otroligt luktsinne (på gott och ont). Sen kom illamåendet och rätt så snart foglossningen, halsbränna och magen kom fort redan i v 12 så var jag tvungen att ha andra kläder (är man en gammal avels märr så är man...)labilt humör, kunde gråta till nästan allt för att nästa sekund bli fly förbannad.
 
Sv: Tecken på graviditet???

skendräktig menar du :)
efter en helg i skogen är brösten riktigt ömma men det är träningsvärk tror jag
får ta tag i det här om några veckor om nästa mens är konstig också
tills dess är livet som vanligt
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 765
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 032
Senast: Bapelsin
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 696
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 089

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp