Bukefalos 28 år!

Teckenspråk?

Luff

Trådstartare
Om någon "tappar" med pekfingret på sidan på näsan? Vad betyder det?
Finns det någon alternativ betydelse utöver vanligt teckenspråk?
Det användes här som en signal och det var helt klart för att något inte kunde sägas öppet.
 
Pekfingret över sidan på näsan/nästippen betyder fel på teckenspråk. Det är det enda jag (okunnig) kan komma på.
 
Upprepade knackningar på sidan betyder tant om en använder tecken som stöd :)

Så kan det vara! Jag tänker på när man för fingret från sidan och över nästippen i ett svep, tecken som stöd också.

Tycker dock också att det låter som något tecken för kokain, rent spontant. Finns många rörelser runt näsan som skulle kunna symbolisera det.
 
Både tant och kokain kan ha relevans....Detta tecknande har INGET med stödtecknande att göra.
 
Jag tolkar det som någonting lurigt/klurigt. Att skriva någon på näsan/kanske det du! Som britterna antar jag.
Gandalf skulle lätt kunna tappa med pekfingret på sin näsa när som helst liksom. :)
 
Om någon "tappar" med pekfingret på sidan på näsan? Vad betyder det?
Finns det någon alternativ betydelse utöver vanligt teckenspråk?
Det användes här som en signal och det var helt klart för att något inte kunde sägas öppet.
Om jag använder det (och inte menar tant eller något annat tecken) så brukar jag blinka med ena ögat samtidigt och ev höja på ögonbrynen också, lite typ så här :sneaky:
Jag känner att man är fiffig då (Och typ "lita på mig, jag fixar det här ;)"), eller som någon annan skrev - lite typ Gandalf. "Jag vet något/Du och jag vet.. :sneaky:;):D"
 
Om man skulle teckna kokain och inte använda det allmänna tecknet för droger så kan jag tänka mig att man isåfall lägger pekfingret tungt på ena näsborren så att den täpps till innan man drar in ett djupt andetag genom den andra näsborren. Ev andra handen under näsan också.
För att vara specifik om vad det handlar om :D

Men det är teckenspråk, och antagligen för tydligt som diskret tecken mellan hörande med mindre goda avsikter :p
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin ”Haglöfsjackan har blivit en symbol för den svenska gängkulturen.” SvD Jag hade ingen aning och kommer fortsätta köpa Haglöfskläder...
2
Svar
24
· Visningar
1 401
Senast: hastflicka
·
Tjatter Jag handlar ju via ICA online med hemkörning en gång i månaden och där emellan blir det två olika Hemköp, Lidl eller en annan ICA. Jag...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
4 031
Senast: Enya
·
Hemmet Jag kommer behöva köpa ny säng inom kort och känner mig helt lost. Nuvarande säng är helt fantastiskt skön och jag har extremt svårt att...
Svar
8
· Visningar
1 032
Senast: Magnum
·
IT & mobiler Jag har funderat flera gånger på vad som påverkar spridning och synlighet på instagram men blir aldrig riktigt klok. Inte för att jag...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
4 793
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna
  • Hjälp med fundering

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp