TEDx Talks

gulan

Trådstartare
Lördag morgon...en god kopp kaffe, hoppa ner i sängen igen tillsammans med datorn och leta upp något skoj på tuben. TEDx Talks :love::heartbanana:
Här är mina absoluta favoriter sen jag började kolla. Ser med jämna mellanrum om dem igen.
Detta klipp har jag sett många många gånger. Tröttnar aldrig. Märkte ökat intresse bland eventuella arbetsgivare då jag började skriva mina personliga brev enligt "the golden circle"

Finns det något jag går igång på så är det när andra människor inspirerar mig att "tänka utanför boxen". Gråter alltid en skvätt i slutet, kan inte ta till mig det han påstår till 100%....ännu.

Hittade denna i morse. Ska absolut se den igen.
Monika Lewinsky är sevärd också.

Finns någon här som har tips om härliga inspiratörer?
 
Jag gillar den här, om sigmat kring att ha herpes.


Och den här, tankvärt om hur funkisar inte finns till för att inspirera andra.
 
Här är mitt favoritklipp! :love: The power of yet. Dvs jag är kanske inte där än, men jag är på väg. :)


Den här är också fantastisk, en hjärnforskare som själv får en stroke.

 
Yeh right!! Tack för Era bidrag. Fick en bra start på söndagmorgonen. Den om herpes ska jag tipsa mina ungar om. Carol S Dweck YET var fantastisk!!! Habina jag håller med dig -jag är inte heller där....ännu.
Lizzi Velasquez var verkligen skitbra.
:up: Tackar så mycket!!
 
Amy Cuddy: Your body language shapes who you are

Det hon påstår fungerar. Alltså att du med hjälp av ditt kroppsspråk kan påverka inte bara hur andra uppfattar dig, utan hur du själv uppfattar dig.

Jag utövar hennes tips i vardagen. Tex att stå i någon sorts kraftposition innan jag går iväg på anställningsintervju eller andra situationer när jag känner mig nervös eller låg.

 
@ekra Jag brukar också göra övningarna vissa dagar, om jag känner mig lite nere eller om jag känner att jag inte riktigt passar in.

Själv snöar jag oftast in på ett ämne och ser alla föreläsningarna på det, är det bra ser jag om det ett par gånger. Just nu har jag snöat in på utbildning av barn och hur man motiverar barn o.s.v. En del föreläsningar är riktigt bra, en del är, sådär.
 
Amy Cuddy: Your body language shapes who you are

Det hon påstår fungerar. Alltså att du med hjälp av ditt kroppsspråk kan påverka inte bara hur andra uppfattar dig, utan hur du själv uppfattar dig.

Jag utövar hennes tips i vardagen. Tex att stå i någon sorts kraftposition innan jag går iväg på anställningsintervju eller andra situationer när jag känner mig nervös eller låg.

Love it, love it, love it:love::heart.
Gissa vad...jag ska på en arbetsintervju denna vecka. Gissa vad jag ska göra på toa strax innan jag går in.....
 
Vad kul att ni också gillade det! Fake it til' you make it. :banana: Vet ni om att det finns en TED-app till tv:n? Väldigt smidigt. Ett till tips är att se alla talks av Stefan Sagmeister. (Han har flera har jag för mig, eller så har jag hittat videos någonsnnanstans än på TED) men han har iallafall "The power of time off" som är ett inspirerande talk. :-)
 
Senast ändrad:
Den här är en favorit också, enormt faschinerande! Jag satt och gapade!
(Haha! Jag börjar låta lite som Aftonbladet...) Det handlar i korta drag om att "se med kroppen".
 
Att höra med kroppen är huvudpoängen, men framförallt om att vi kan klara av att utveckla andra sätt att se och höra. Det börjar lite långsamt, men håll ut!
 
Jag älskar också TED! Bäst på Youtube
Lördag morgon...en god kopp kaffe, hoppa ner i sängen igen tillsammans med datorn och leta upp något skoj på tuben. TEDx Talks :love::heartbanana:
Här är mina absoluta favoriter sen jag började kolla. Ser med jämna mellanrum om dem igen.
Detta klipp har jag sett många många gånger. Tröttnar aldrig. Märkte ökat intresse bland eventuella arbetsgivare då jag började skriva mina personliga brev enligt "the golden circle"

Finns det något jag går igång på så är det när andra människor inspirerar mig att "tänka utanför boxen". Gråter alltid en skvätt i slutet, kan inte ta till mig det han påstår till 100%....ännu.

Hittade denna i morse. Ska absolut se den igen.
Monika Lewinsky är sevärd också.

Finns någon här som har tips om härliga inspiratörer?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp