Teknik, sits och balans...

Bowman

Trådstartare
Krävs det mer av ryttarens balans, sits och teknik att hålla en häst i trav ett helt lopp än att låta den galoppera? Skulle det med andra ord vara svårare att rida Monté än Galopp?

Personligen så är jag helt med på att det krävs en annan teknik men att det skulle krävas mer av ryttarens balans och sits låter lite konstigt...

Undrar?

Mvh. Bowman
 
Sv: Teknik, sits och balans...

Det låter ganska rimligt.

Hästen vill säkerligen helst galoppera när den ska springa fort och den bryter nog inte av i trav för att ryttaren rider som en kratta, inte vad jag märkt iaf. :D
 
Sv: Teknik, sits och balans...

Tja, jag red som en kratta sisst vilket fick min travsäkra häst ur balans o galopperade.
En galopphäst som vinglar till pga obalanserad ryttare tappar väl enbart mark kan jag tro.

Men o andra sidan rider jag inte galopp (vanligtvis) utan monté och är då inte riktigt rätt person att svara.

Jarvén o kompani har nog ett bättre svar.
 

Liknande trådar

Ridning Det var sisådär 35 år sen jag var nybörjare. Dessutom är minnet därifrån lite oklart, men jag minns iaf att vi red med ledare iaf ett...
2
Svar
29
· Visningar
2 545
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
686
Senast: valy
·
Utrustning Jag har i dagsläget en Lippo Marcello 17,5" hopp-/allroundsadel som passades ut av erfaren sadelutprovare för två år sedan och som har...
Svar
0
· Visningar
396
Senast: __sofia__
·
Ridning Satt och fundera häromdagen på att jag nästan alltid har lättare att hålla balansen när jag rider mindre hästar som C ponnys eller...
2
Svar
25
· Visningar
2 600
Senast: Krummi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hage
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp