Tekniktolerans i sambo förhållande

Hero

Trådstartare
Ja, frågan är hur stor tolerans har ni för era partners teknikintressen och hobbyn.
Stora högtalare, datorer, Tv, m.m. Hur viktigt är det med design och estetik på tekniska prylar i hemmet ?
Idag verkar det ju mode med att tekniken ska integreras allt mer i hemmet. Alltså finnas där men inte synas för mkt.
Vad anser ni ?
 
Ja, frågan är hur stor tolerans har ni för era partners teknikintressen och hobbyn.
Stora högtalare, datorer, Tv, m.m. Hur viktigt är det med design och estetik på tekniska prylar i hemmet ?
Idag verkar det ju mode med att tekniken ska integreras allt mer i hemmet. Alltså finnas där men inte synas för mkt.
Vad anser ni ?

Mycket hög tolerans. Jag menar, jag bor ju inte själv i huset. Vi har två stora Dali 850. Fantastiskt ljud men fula som stryk. Vi har bokhyllor med mycket böcker som samlar damm, men sambon dammar glatt (nåja) även om det är mina böcker som dammar. Hög tolerans även där.

Nu föll det sig så att sambon ville ha en kamin och det finns inte plats för både högtalare och kaminen, så då fick han faktiskt välja. Därför kommer högtalarna nu att fasas ut på bekostnad av bra ljud.
 
Partner har sin gamingsetup centralt i lägenheten. För mig är det självklart att e n tekniken både tar plats och syns. Plus hard copies är ofta rätt snygga. Hade jag haft en partner som inte vore okej med att mitt spelintresse syns i min/vår bostad vore det inte längre min partner. Konsoller/gamingdatorer är snygga imo. Show em säger jag.
 
Mycket hög tolerans. Jag menar, jag bor ju inte själv i huset. Vi har två stora Dali 850. Fantastiskt ljud men fula som stryk. Vi har bokhyllor med mycket böcker som samlar damm, men sambon dammar glatt (nåja) även om det är mina böcker som dammar. Hög tolerans även där.

Nu föll det sig så att sambon ville ha en kamin och det finns inte plats för både högtalare och kaminen, så då fick han faktiskt välja. Därför kommer högtalarna nu att fasas ut på bekostnad av bra ljud.

Glömde. Min sambo har även en flygsimulator. Noll synpunkter har jag på det.
 
Sambon gillar teknik, men ska vi ha ny tv får jag vara med och välja en som jag tycker passar in tex. Dock inte märke och det har jag heller ingen koll på.
Vad gäller egna saker, som hans datorer, så har jag såklart ingen talan. Det är ju hans.
 
Ja, frågan är hur stor tolerans har ni för era partners teknikintressen och hobbyn.
Stora högtalare, datorer, Tv, m.m. Hur viktigt är det med design och estetik på tekniska prylar i hemmet ?
Idag verkar det ju mode med att tekniken ska integreras allt mer i hemmet. Alltså finnas där men inte synas för mkt.
Vad anser ni ?

Well, jag har gömt min tv :angel: Rullar fram den från gömstället vid behov men hade aldrig haft den stående framme. Samma med sladdar.. Får lite estetisk panik då.
Har alltså mycket låg tolerans. Högtalare kan ju dock vara snygga och integreras i inredningen. En kompis har sin tv i ett snyggt väggskåp som passar in i inredningen.
 
Bådas intressen ska ju få plats i hemmet. Om något intresse tar mycket plats eller är svårt att integrera i den vanliga boende miljön så kanske det får flytta in i ett eget rum. Sambons elektronikmeckande och 3dskrivare bor tex i ett eget rum i källaren. Mina symaskiner, tyger och annat bröte har ett eget hörn i allrummet men skulle nog må bäst av ett eget rum på sikt. Flyttar man ihop så försöker man ju hitta bra lösningar för båda parter även om det givetvis blir skillnad mot att bo själv eftersom det är fler som ska kunna nyttja bostaden.
 
Hemma hos mig ser det ut som kaos och fan gått lös.
4 datorer i olika rum, nätverkskabel rätt över golvet, tvärs igenom hela lägenheten från kök till vardagsrum. Sladdhärvan i hörnet bredvid mediabänken...
Hos gubben finns en tv på väggen. Punkt typ. Ska vi se något där har jag en av mina datorer med som jag kopplar in i så fall.

Sa jag att jag dessutom jobbar med teknisk support och rekommenderar hur kabeldragningar och liknande bör göras till viss del? :angel:
 
Ärligt talat bryr jag mig inte, gemensamma prylar ska båda vara med och ha åsikter, egna prylar är egna prylar och det ska ingen få styra över vad man väljer att köpa för sina egna pengar.
Ha ha, det säger man bara tills man flyttar ihop med någon som har en hel serverhall i sovrummet :P och verktyg istället för bestick i kökslådorna. Men det är ju lösbart utan att någon behöver göra sig av med saker.
 
Jag tycker ju att sånt är rätt fult. Men jag har bott med bla en dj/musiker som hade dj-bord och specialdatorer etc. Det fick ju liksom lov att vara framme då iom att det var så viktigt för honom. Samma med en annan sambo som levde på poker, främst på nätet då. Han hade ju flera olika skärmar han behövde ha samtidigt. Det vara bara att svälja. Vi bodde då i min 2:a. Så det fanns liksom inte plats att gömma skiten.

Nu bor vi stort och sambon kommer förmodligen smälla upp sin fula och asstora stereo i "gubbrummet" - hans fristad. Han är dock som tur är manisk med att dölja och klammra fast sladdar. Så det är ju bra iaf!:laugh:
 
Ha ha, det säger man bara tills man flyttar ihop med någon som har en hel serverhall i sovrummet :P och verktyg istället för bestick i kökslådorna. Men det är ju lösbart utan att någon behöver göra sig av med saker.

Första gången jag skulle laga mat åt gubben hos gubben.. börjar öppna lite skåp och lådor för att ta fram det jag behöver.
Lite konstig ordning på vissa saker enligt mig men fine, inte mitt kök.

Öppnar köket precis ovanför diskhon, typ viktigaste skåpet i mitt hem, där har jag liksom glas, tallrikar, koppar, liksom det som används mest.

Öppnar och får en tumstock i huvudet.
Hela skåpet, fyra hyllplan! Fyllt med verktyg, och "bra å ha när jag påbörjade renoveringen av köket-prylar."

Startade kvällen med att möblera om hans köksskåp och lådor.
Han muttrade nåt om "fruntimmer å ta sig friheter" medan han bar ut en kartong verktyg till garaget.
Men över ett år senare gäller min ordning ännu så helt omöjlig kan han ju inte tycka jag är ändå ;):D
 
Jag har väldigt hög tolerans. Tredje rummet i vår trea består av makens dator, extremt mycket airsoftprylar och en smal extrasäng.
Det är bara extrasängen jag vill ha där egentligen.

I vardagsrummet har vi alldeles för stora och många högtalare.
 
Ha ha, det säger man bara tills man flyttar ihop med någon som har en hel serverhall i sovrummet :P och verktyg istället för bestick i kökslådorna. Men det är ju lösbart utan att någon behöver göra sig av med saker.
Nix inte i mitt fall. Mitt ex var en tekniknörf. Jag är ett likaså, så nej jag bryr mig inte tro det eller ej. ;)
 

Liknande trådar

Relationer Det finns nog några på det här forumet som kommer ihåg mina tidigare trådar och hela spektaklet runt dessa. Jag vill börja med att säga...
2
Svar
30
· Visningar
3 983
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp