Teknisk lösning för musik på gym

Murphy

Trådstartare
Jag har börjat träna på gym. På obskyra tider nog att vara utan musik. Blir sugen på att ta med något eget för att motivera flåset... Men hur?

Telefon och trådlösa lurar? Vilken sort isf, och vart gör en av själva telefonen?
Hur har ni unga/trendiga musicerat på era gymnastikhus månne?

MVH, laggard_83
 
Hm, inte för att det var min typ du vände dig till...😅
Men jag gillar Urbanears active stadion. Sitter bra och bra ljud. Kunde vara lite mer botten men fördelarna överväger. Mobilen har jag i en ficka på brallorna som jag tror är avsedd för just mobil.
 
Växlar mellan Urbanears Plattan och Beats X, bägge trådlösa och funkar helt ok. Hade önskat lite bättre batteritid på Beats lurarna men 6-7 timmar fixar dom innan laddning iaf :) Telefonen lägger jag vid vattenflaskan :up:
 
Viktigast av allt att de är trådlösa, sladd och vikter är en krånglig kombo.

Jag föredrar ett par over ear-lurar, mina nuvarande är av überbillig no-name modell och de används bara när jag springer eller ogillar befintlig gymmusik (pga überbilliga läcker de ljud som ett såll = obra på typ bussen :D). Vid ”rättuppstående” träning räcker det att de sitter hyfsat, kör man mycket liggande på bänk ställer det lite högre krav så att de inte glider ner/av.

På vanliga gymmet ligger mobilen på en stol och på kommersiellt gym ligger den bredvid mig på den station jag för tillfället befinner mig.
 
Jag har börjat träna på gym. På obskyra tider nog att vara utan musik. Blir sugen på att ta med något eget för att motivera flåset... Men hur?

Telefon och trådlösa lurar? Vilken sort isf, och vart gör en av själva telefonen?
Hur har ni unga/trendiga musicerat på era gymnastikhus månne?

MVH, laggard_83

Telefon med trådlösa små högtalare verkar ju vara rimligt.
 
Det verkar vara trådlöst och telefjonken som gäller... Är van vid in-ear med sladd och en minipiniliten mp3spelare i BHn sen tidigare, men vem fan äger ljudfiler hemma idag liksom?

Hm, inte för att det var min typ du vände dig till...😅
Men jag gillar Urbanears active stadion. Sitter bra och bra ljud. Kunde vara lite mer botten men fördelarna överväger. Mobilen har jag i en ficka på brallorna som jag tror är avsedd för just mobil.
Finns det sånna braxor alltså? :confused: Slugt!



Växlar mellan Urbanears Plattan och Beats X, bägge trådlösa och funkar helt ok. Hade önskat lite bättre batteritid på Beats lurarna men 6-7 timmar fixar dom innan laddning iaf :) Telefonen lägger jag vid vattenflaskan :up:
Så... telefonen hänger liksom med i näven på gymnastikhuset. Noterar... :up:
Undrade just över det där pga liten person på 150 cm där alla kroppsdelar är mindre än en telefon och fattar inte hur det skulle skulle funka att liksom ha den PÅ SIG utan att det stör. Men en skiter alltså i det. Lajbans!


Viktigast av allt att de är trådlösa, sladd och vikter är en krånglig kombo.

Jag föredrar ett par over ear-lurar, mina nuvarande är av überbillig no-name modell och de används bara när jag springer eller ogillar befintlig gymmusik (pga überbilliga läcker de ljud som ett såll = obra på typ bussen :D). Vid ”rättuppstående” träning räcker det att de sitter hyfsat, kör man mycket liggande på bänk ställer det lite högre krav så att de inte glider ner/av.

På vanliga gymmet ligger mobilen på en stol och på kommersiellt gym ligger den bredvid mig på den station jag för tillfället befinner mig.
Ach soooo... då blir det nog in-ear pga många kufiska övningar, samt av hävd och vana.
Och garanterat sladdlöst pga klant. Hence the nick och avatar... :angel:
 
Jag kör på ett par såna här och de sitter verkligen på plats! (oj, minibild :D):
pla-backbeatfit-gn_010.jpg

(Plantronics Backbeat Fit)
 
Nu har jag inga själv men de här Gear IconX kanske kan passa? De lagrar musik själva så du slipper ha telefonen med dig.
De är skitdyra men har nyligen ingått vid köp av telefoner så det går att hitta lite billigare på begagnatmarknaden. Sålde ett par jag fick med min telefon själv för 1200 kr :)
 
Nu har jag inga själv men de här Gear IconX kanske kan passa? De lagrar musik själva så du slipper ha telefonen med dig.
De är skitdyra men har nyligen ingått vid köp av telefoner så det går att hitta lite billigare på begagnatmarknaden. Sålde ett par jag fick med min telefon själv för 1200 kr :)
Studenten ryser, gymråttan myser... :D:p
 
Jag har in-ear från sudio och telefonen i påsen med träningsprylar som jag ändå släpar på. Andra lösningar är midjebälte med telefonficka eller tights med benficka. Numera är telefonen så stor att den inte sitter bra på armen på en liten person (fast jag har nog aldrig gillat att träna med den på armen, det stör rörelsemönstret).
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 255
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp