Telefonen ringer i morgon

Status
Stängd för vidare inlägg.
Arbetsterapeut på Arbetsförmedlingen ringer mig i morgon kl 10, för mitt livs historia eller nåt på 60 minuter.

Hon ringde mig en snabbis idag med för att förtydliga att det var via telefon.Den här gången stod det telefonmöte, förra gången stod det bara möte....
Jag är halvidiot... Men jag är inte dum i huvudet... Jag passade på att fråga varför det är bättre med 60 minuters telefonmöte än 60 minuters möte öga mot öga.

Vi får ju jobba hemma om vi vill och är under hård press, så...

Jaha, sa jag. Ok vi hörs i morgon.

Men min fundering för mig själv - om de är så pressade att de får jobba hemifrån. Varför får inte jag hjälp att jobba på distans hemifrån - utan ska söka minst 1-2 heltidsjobb i månaden inom Örebro län och tror de att jag är mindre pressad, med 2 hotbrev i veckan från af och akassa, inte fått akassa än... Sen 1 oktober utan försöker betala räkningar, handla mat och värktabletter för min 50 procentliga sjukersättning, bostadstillägg för pensionärer och handiikappersättning.

O nej, jag är inte pressad alls - jag dansar genom livet med ett stort leende.

----

Renbäddad säng och ljudbok låter som en bra grej....
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ja visst fan är det mig det är fel på. Jag är förbannat otrevlig och ilsksint och jag har ett jävla förakt mot myndigheter. Det kan väl...
Svar
1
· Visningar
593
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp