Telefonsamtal från Zambia

Det låter jobbigt. Jag tror jag fått 2 eller 3 såna samtal i hela mitt liv som mobiltelefonanvändare sedan 1994.

Undrar hur man liksom trampar på minan som utlöser bombardemanget? Eller vad det är man gör som effektivt håller det borta? Jag har alltid varit nixad för alla nummer, men det känns som långsökt att det spelar roll för denna typ av samtal.
 
Det låter jobbigt. Jag tror jag fått 2 eller 3 såna samtal i hela mitt liv som mobiltelefonanvändare sedan 1994.

Undrar hur man liksom trampar på minan som utlöser bombardemanget? Eller vad det är man gör som effektivt håller det borta? Jag har alltid varit nixad för alla nummer, men det känns som långsökt att det spelar roll för denna typ av samtal.
Ja, vad har vi gjort rätt? 😄 Har haft två olika jobbnummer och ett privat. Inga scam. Knappt några försäljare.
 
Samma här, också från Storbritannien på jobbtelefonen.
Trycker alltid bort dem, blockerar och rapporterar som spam.
Det lurigaste är att när jag sedan får ett sms om att någon försökt nå mig börjar det numret med +358 som är Finlands landsnummer!
De kan ha telefonservrar i andra länder tror jag.
Nån gång när jag fick sms för tvåfaktorsautentisering från Facebook så kom det från nåt land i Asien.
 
Det låter jobbigt. Jag tror jag fått 2 eller 3 såna samtal i hela mitt liv som mobiltelefonanvändare sedan 1994.

Undrar hur man liksom trampar på minan som utlöser bombardemanget? Eller vad det är man gör som effektivt håller det borta? Jag har alltid varit nixad för alla nummer, men det känns som långsökt att det spelar roll för denna typ av samtal.

För mig började det när mitt nummer blev kontaktnummer för vårt bolag. Gissar att det är den listan som hamnat någon, för numret är nixat och har aldrig haft problem med med säljsamtal eller liknande i någon omfattning.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Google är verkligen inte min vän i det här fallet, men allvetande Buke brukar ju kunna lösa det mesta! ✊✊ Jag har googlat på lite...
Svar
1
· Visningar
572
Senast: Keb71
·
Tjatter Det var en gång en liten blå bil som ägdes av en äldre dam. Damen hade under vintern bestämt sig för att sluta köra bil. Då hon inte...
Svar
0
· Visningar
550
Senast: Rie
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 948
Senast: Sasse
·
IT & mobiler Hade en djupt suspekt upplevelse med min telefon. Väntade ett viktigt samtal som gick om intet. Fick inte något inkommande samtal att...
Svar
9
· Visningar
1 612
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp