Telefontid - ny innebörd

Sv: Telefontid - ny innebörd

Ja, just det där att de inte kan ta emot/ringa upp fler samtal tycker jag är drygt. Jag ringer väl till VC för att jag behöver en tid. Tänk om de sagt så när jag var på väg in i väggen och behövde en tid NU. Som tur var så svarade de den gången.

Fast då kan man ringa 1177 som ordnar så att någon på den aktuella vårdcentralen ringer upp en. Det har jag fått prova några gånger när det varit halvakuta saker och behövt en tid på VC snarast, men inte så att jag velat åka och sätta mig på sjukhusets akutmottagning.
 
Sv: Telefontid - ny innebörd

+Tora
Skönt att det funkar någonstans iaf ;) Det där systemet Mac hade verkar smart!
 
Sv: Telefontid - ny innebörd

Jag håller med Ramona. Jobbar på en stor myndighet utan tillstymmelse till telefontid och det fungerar utan problem. Det handlar mer om vilka resurser man har tillgängliga och att man faktiskt har en bra kommunikation med de som sitter i växeln. Vår personal är duktiga på att screena samtal, kan svara på de flesta frågor och vidarebefordrar frågor via epost om jag är upptagen. De är guld, MEN vi har även tränat dem till att ta den rollen.

En annan sak som man är för dålig på i Sverige är att faktiskt säga, vi har inte resurser, vad ska jag prioritera bort? Äg inte andras problem, finns inte tillräckligt med personal för att handlägga ärenden och svara på frågor är det arbetsledarens, eller högre chefers, uppgift att lösa. Men tar du upp det, se till att samtidigt säga vad du tror en lösning kan vara
 
Sv: Telefontid - ny innebörd

Ungdomsmottagningen där jag bodde hemma i Sverige hade telefontid 1 timme, 1 gång i veckan.... Man skulle banne mig inte komma och tro att man skulle få prata med någon där inte... var det inte upptaget så svarade dem inte.

Vår ungdoms- och mödravårdscentral flyttar/omorganiserar/byter telefonnummer ungefär var 9e månad och VAD man än hittar för information på nätet kan man ge sig faen på att den inte gäller. Alla som jobbar där är också helt oförstående inför att alla information som finns på nätet, uppsatt på dörrarna på den gamla mottagningen osv, är fel.
"Jamen du måste ju ringa våning tre, ortopeden, och så springer de med telefonen genom röntgenavdelningen till vår tillfälliga mödravårdsmottagning. Vi har ännu inget telefonnummer, men vi kommer snart att få överta Pizzeria Bella Donnas nummer, så då ringer du bara det. Det är väl självklart?"
 
Sv: Telefontid - ny innebörd

efter att ha varit i ett till samtal med mac supporten, sa tar jag ater igen av mig hatten till dem (jag insag ocksa, tack vare den har traden, att man har fler val an det jag valjer. Man kan troligtvis tala med nagon pa en gang t.ex. men jag bokar helt enkelt in nar jag sjalv har tid) Nu ringde dem forvisso efter 7 minuter over tiden idag, men dem ar forlatna :D bara det att man INTE behandlas som att man ar helt dum i huvudet och inte kan nagot om datorer ar helt underbart.

Inget "ar lyset pa???" eller "har du provat att stanga av den", utan rakt pa fraga om vad for information dem ville ha, sedan snackade vi om annat tills datorn hade startat sa jag kunde starat ratt grejer for att svara pa fragan.

Kanns som att det finns en bra anledning till att jag betalade for forsakringen nar jag kopte datorn. Det gar helt enkelt snabbt och smidigt nar man behover hjalp :)

Jag jobbade i telefon support for ett mobilforetag (Irland) for ett antal ar sedan, sa jag blir oerhort sur och irriterad nar man inte kan fa hjalp snabbt och smidigt! Som maken idag och igar, hans engelska kort funkar inte helt plotsligt, ringer och spenderar ett antal kronor med att ringa banken. Som vanligt (med dem flesta engelska banker), ar det inte nagon annas fel, utan det ar nagon annans fel men helst kundens! Tydligen har han personligen sagt till dem att stanga ner kontot :crazy: for en gangs skull kunde vi pavisa att det var faktist deras fel, eftersom han inte varit i landet det senaste aret :meh: nu maste vi bara vanta en manad for att kunna ta ut nagra pengar fran kontot......som vanligt ar kunden lidande
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp