Teoriprovet ryttarmärke 3

Barbabelle

Trådstartare
Ni som har skrivit teoriprovet för märke 3 kan ni fota det och lägga ut det här?

Eller om ni minns vad det var för frågor?

Vilken bok är bra att läsa i inför provet?
 
Ni som har skrivit teoriprovet för märke 3 kan ni fota det och lägga ut det här?

Eller om ni minns vad det var för frågor?

Vilken bok är bra att läsa i inför provet?
Kolla checklistan som länkades i tråden så klarar du dig långt. Bilder på proven ska inte cirkulera på nätet. Det är inte jättesvårt men en del kroppsdelar (ganska heltäckande), hästens ansiktsuttryck, korrekt placering när man leder och kanske hindertyper om jag minns rätt. Som sagt, följ checklistan så är det ganska lugnt.
 
Vitsen med att göra ett teoriprov för ett ryttarmärke är att det är kunskaper man ska ha för att klara nivån på ryttarmärket. Det finns ju bevisligen en utbildningsplan, det är bara att läsa innantill vad man ska kunna för att klara teoriprovet. Det finns till och med litteraturhänvisningar.
Att be om avfotograferade prov är inget annat än att försöka fuska sig till ett godkänt resultat.
 
Jag läste igenom checklistan och det verkar vara väldigt enkelt. Så läs igenom den, samt litteraturen, så klarar du säkert av provet.

Hoppas verkligen inte att någon ger ut bild på provet, då sänks ju kunskapsnivån, tanken är att ryttarmärken ska öka nivån.
 
Här har du information från SvRFs hemsida, men har ni inte gått igenom teorin innan?

https://www.ridsport.se/globalasset...ryttarmarken/ryttarm-rken_utbildningsplan.pdf
Blev lite nyfiken på vilken nivå jag skulle befinna mig på om jag skulle göra något av proven, enligt ridprovet Brons men de va lite saker under de andra ryttarmärkena som det var några punkter på t ex. färdighetsutvecklingen som jag verkligen försöker lära mig, typ det här med rätt sittben i traven och veta vilken galopp hästen har. Än kan jag inte känna det på alla hästar utan att snegla ner på bogen.

När jag tittar på mina märker har jag ryttarmärke 1, tror inte jag hann ta fler på den ridskolan jag red på då och nu har jag inget direkt intresse för det på det sättet längre, men kanske hade varit en kul grej. :)
 
Vitsen med att göra ett teoriprov för ett ryttarmärke är att det är kunskaper man ska ha för att klara nivån på ryttarmärket. Det finns ju bevisligen en utbildningsplan, det är bara att läsa innantill vad man ska kunna för att klara teoriprovet. Det finns till och med litteraturhänvisningar.
Att be om avfotograferade prov är inget annat än att försöka fuska sig till ett godkänt resultat.
Jag har aldrig tänkt att fuska, ville bara veta vilka slags frågor som kan komma på provet. Dessutom finns det väll två olika teoriprov på märke 3, så om någon skulle ha lagt ut en bild hade det inte alls varit säkert att det är just det provet jag kommer skriva.
 
Nej, det har vi inte gjort.
Jag har aldrig tänkt att fuska, ville bara veta vilka slags frågor som kan komma på provet. Dessutom finns det väll två olika teoriprov på märke 3, så om någon skulle ha lagt ut en bild hade det inte alls varit säkert att det är just det provet jag kommer skriva.
Om ni inte har gått igenom teorin, så är du helt enkelt inte redo för att göra provet. Det är inte provet som är viktigt, det är kunskaperna!
Läs de böcker som är markerade på bilden, lär dig det som står i dem, så klarar du teoriprovet. Simple as that.
1601225733373.png
 

Liknande trådar

Hundhälsa Tiken har börjat skaka i bakdelen sen 2-3 dagar, märks mest när hon ligger och vilar men även annars. Hon låter också väldigt orolig i...
Svar
18
· Visningar
1 219
Senast: Viva
·
Hundhälsa Ju mer jag försöker läsa, desto snurrigare blir jag. Kan någon reda ut om begreppen i rubriken är samma sak? Och vilka åtgärder som...
Svar
5
· Visningar
529
Senast: Åsa A
·
Hästvård Hej, någon här med erfarenhet av provtagning på mugg? Några frågor isåfall.🙂1. Hur länge hade hästen haft mugg innan det togs prov? 2...
Svar
8
· Visningar
698
Senast: lundsbo
·
Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 278
Senast: G-uldlock
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp