Bukefalos 28 år!

termobyxor till runda barn?

ameo

Trådstartare
Moderator
Någon här som har lyckats hitta termobyxor som passar på lite rundare barn?
En av mina avkommor (drygt 150 cm lång) är av lite rundare modell och nu hittar vi inte längre några vettiga ute-vinterbyxor till henom. Och hen fryser...
Går det alls att hitta termobyxor - eller för all del overaller - som funkar när barnen är lite större? Det borde det ju göra, man kan tycka, eftersom mitt barn knappast är ensamt om att vara lite för kort för sin vikt...
(hen är inte extremt tjock på något sätt, men vill gärna ha rymliga kläder)

Önskar tips om märken och modeller (men inte inköpsställen, så inga länkar tack!)
 
Min ena är lite större och vi har samma problem. Men barnet fick testa både overall och thermobyxor från Didriksons och dom funkade faktiskt rätt okej.
Nu köpte vi inga då eftersom det var tidigare i höstas och jag väntar helst till vintern är här så storleken fortfarande stämmer.

Men just för tillfället har barnet ett fodrat galonställ som är köpt på Maxi och dom byxorna sitter bra. Här regnar det mest så galon är väldigt bra på "vintern" här, då den mest består av regn ändå..
Nu är barnet väldigt varmt av sig så dom utekläderna räcker tills det blir kallare men är ditt barn inte varmblodigt så blir det nog för kallt vid minus. Min unge fryser inte alls, eller väldigt sällan och inte så mycket när det väl händer.

När det blir kallare så kommer jag kika på Didriksons igen och eventuellt POP. Dom har alltid funkat förr och varit rymliga i overallerna.
 
Till TS: våra ungar är rätt mainstream, och på Didriksonkläderna har vi fått spänna in till sista möjliga hål i resårbandet i midjan. Kanske kan vara nåt?
Lycka till!

Ändrat av moderator
 
Senast ändrad av en moderator:
Men, som @Aionee skrev så finns det många olika kroppsformer utan att man nödvändigtvis är överviktig.

Den här tråden ska inte handla om varför man låter ett barn vara rundare än "normalt", utan hur man hittar kläder till de barn som av någon anledning kräver kläder med lite större omfång.

Vi har ett par didriksonbyxor i storleken större (längre) än hen normalt behöver. Hen kan få på sig dem, men tycker att de sitter för tight. Hen vill ha kläder som sitter löst.
 
Senast ändrad av en moderator:
Det finns många orsaker till att hen är lite rundare än övriga tre barn i familjen. Vilka de är har du inte med att göra.
Men, som @Aionee skrev så finns det många olika kroppsformer utan att man nödvändigtvis är överviktig.

Den här tråden ska inte handla om varför man låter ett barn vara rundare än "normalt", utan hur man hittar kläder till de barn som av någon anledning kräver kläder med lite större omfång.

Vi har ett par didriksonbyxor i storleken större (längre) än hen normalt behöver. Hen kan få på sig dem, men tycker att de sitter för tight. Hen vill ha kläder som sitter löst.
Just overaller har jag gärna i typ 2 storlekar för stort då luften i plagget gör dem varmare :p finns det något att dra åt i midjan, som något skärp t.ex och bra resår vid fötterna kan man få det att funka.
 
Just overaller har jag gärna i typ 2 storlekar för stort då luften i plagget gör dem varmare :p finns det något att dra åt i midjan, som något skärp t.ex och bra resår vid fötterna kan man få det att funka.
Fast det är inte enkelt att ens hitta overaller i stl 158 (utan att man blir ruinerad av att köpa dem) och att då dessutom hitta någon som är så rymlig utan att vara alldeles för lång, det är verkligen inte enkelt.
Men jag tar gärna emot tips på modeller! Vilka ska jag leta efter?
(har dock tyvärr inte råd att köpa en ny Reima, även om det skulle funka)
 
Min lite rundare unge har ett par termosar från Lager 157 som hen använder utan att knäppa för de har hängslen. Hen ogillar också starkt att något sitter åt över magen. Bra pris har de och här i slask-Småland har de funkat (förra säsongen, har inte ens använts denna termin).
 
Min lite rundare unge har ett par termosar från Lager 157 som hen använder utan att knäppa för de har hängslen. Hen ogillar också starkt att något sitter åt över magen. Bra pris har de och här i slask-Småland har de funkat (förra säsongen, har inte ens använts denna termin).
Är det det som ligger typ vid Citygross i Växjö? *tycker mig känna igen namnet*
 
Någon här som har lyckats hitta termobyxor som passar på lite rundare barn?
En av mina avkommor (drygt 150 cm lång) är av lite rundare modell och nu hittar vi inte längre några vettiga ute-vinterbyxor till henom. Och hen fryser...
Går det alls att hitta termobyxor - eller för all del overaller - som funkar när barnen är lite större? Det borde det ju göra, man kan tycka, eftersom mitt barn knappast är ensamt om att vara lite för kort för sin vikt...
(hen är inte extremt tjock på något sätt, men vill gärna ha rymliga kläder)

Önskar tips om märken och modeller (men inte inköpsställen, så inga länkar tack!)
Kappahls märke Kax tycker jag är rätt så rymliga overaller.
 
Den som finns på nätet går bara upp till stl 128. Jag vet inte om det finns större någon annanstans.
Aha! Kan vara så. Fick ta 128 till min äldsta. Han brukar ha 134 annars nuförtiden. Då 128 nästan var för stor så letade jag inte ens efter 134. Så det kan nog vara så illa att det bara finns till 128.
 
Gneis! Tror dom har overaller upp till 164, och en modell som t om är för rundare barn
Nu har jag lyckats mäta ungen och om deras storlekstabell stämmer är overallerna för smala. Möjligen kan några av byxorna funka (om än inte rikigt för min plånbok just nu, men det är en annan femma :p )
 
Aha! Kan vara så. Fick ta 128 till min äldsta. Han brukar ha 134 annars nuförtiden. Då 128 nästan var för stor så letade jag inte ens efter 134. Så det kan nog vara så illa att det bara finns till 128.
det är bland annat det som är problem när de blir större. Jag har två barn som passerat 150 i längd, som skulle vilja ha overall. Men det finns nästan inga att få tag i när de är så stora. De flesta slutar på 140.
 
Nu har jag lyckats mäta ungen och om deras storlekstabell stämmer är overallerna för smala. Möjligen kan några av byxorna funka (om än inte rikigt för min plånbok just nu, men det är en annan femma :p )
Kollade du modellen rodium space?

Oavsett trist, vad jag hört har många varit nöjda med just dom overallen. Har gneis i andra modeller till båda barnen, mycket nöjd.
 
@ameo Det skulle inte kunna fungera med en overall i vuxenstorlek small? Jula tex har två modeller som inte är särskilt dyra.
Byggvaruhus och lantbruksbutiker skulle jag tro kan ha overaller i större barnstorlekar.
 
@ameo Det skulle inte kunna fungera med en overall i vuxenstorlek small? Jula tex har två modeller som inte är särskilt dyra.
Byggvaruhus och lantbruksbutiker skulle jag tro kan ha overaller i större barnstorlekar.

Tänkte jag också på, jag har själv en Jula-overall och den är varm och go. Men det kan vara så att den som är small ändå är rätt stor. Det är lite herrmodell på dem, ändå värt att prova om det inte är långt till Jula.
 
Kollade du modellen rodium space?

Oavsett trist, vad jag hört har många varit nöjda med just dom overallen. Har gneis i andra modeller till båda barnen, mycket nöjd.
Den gick bara upp till stl 152...
Rodium går upp till 164 och då saknas ett par cem i stussvidd. Och till ett barn som vill ha rymliga kläder funkar det inte.

Känner mig som värsta gnällspiken, där inget duger. Men det är ju liksom det som är problemet, att det är svårt att hitta tillräckligt rymligt.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vet att frågan varit uppe förut men jag tänkte ändå att det kan vara bra att skapa en ny aktuell tråd. Finns det några termobyxor för...
Svar
5
· Visningar
1 303
Senast: Derivata
·
Hundhälsa Funderat lite extra på hur olika det kan vara mellan raser och individer på när och om hunden behöver ha tröjor, täcken och skor och...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 649
Senast: fejt
·
Kropp & Själ Jag har gett upp om att ha "riktig" bh på mig, kan inte ens komma ihåg när jag hade det sist eftersom jag tycker det är så obekvämt. Jag...
Svar
3
· Visningar
982
Senast: starcraft
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
24 396
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp