Bukefalos 28 år!

TermoMaster Rain

D

Domaren

Jag köpte ett TermoMaster Rain Rug på Hööks (tunt foder på insidan), la på det i torsdagkväll och fredag lördag söndag har jag varit bortrest, mina stallkarater skulle byta täcke om det behövdes men det såg helt OK och tort ut utan på, igår stod hästarna inne hela dagen för det hällde ner regn och dag har det inte regnat alls, jag tar idag av täcket som är helt tort men lite smutsigt utanpå efter någon rullning, men vad känner jag täcket är dyngsurt innuti och hur smutisgt som helst (min häst har varit täckt ett tag och ryktad varje dag så så skitig är han inte så det skulle kunna se ut som att jag haft fel sida utåt ), det ser ut som leran efter rullningen trängt igenom täcket.

Mina stallkompisar fick ångst när de såg det för de (liksom jag tycket det såg torrt ut) inte hade kännt efter så ev har han stått med blött täcke sen i fredags.. :mad:

Någon mer som råkat ut för detta eller har jag fått ett måndags exemplar??
 
måndas ex tror ja .

ja har två stycken (ett av de gamla o ett nytt) o de läcker inte . däremot blir d väldigt blöta på utsidan o torkar inte särskilt snabbt eftersom d inte andas
 
Vattentätt regntäcke utan ryggsöm. Specialfoder som absorberar fukt från hästen. Dubbla bogspännen, teddyfoder vid manken, kryssgjordar, bensnören och avtagbart svansskydd. Tvätt 40°.

Så står det på Höök hemsida. Absorberar fukt från hästen borde väl var något som liknar en andas funktion.
 
Jag köpte ett ponnytäcke från H**ks för ett par år sedan...hästen hade den 1 dag då det regnade...och jag hade lika gärna kunnat ha bomullstäcke :mad:

Stack och klagade, dom skulle ta det till någon test :confused:..och där kom dom fram till att det var vattentätt...(fråga mig inte hur)...fick iallafall pengarna tillbaks,men vågar inte handla täcken där mer.
 
Jag har också alltid varit skeptisk till det företaget men jag gjort ett undatag och tänkte prova, och hur gick det.. rakt åt h..vete.. :mad:
 
Absorberar fukt från hästen.

Tja, från hästen gör d väl, för hästen var inte blöt, däremot täcket :crazy:
 
Så står det på Höök hemsida. Absorberar fukt från hästen borde väl var något som liknar en andas funktion.

Absorbera betyder suga upp och det verkar det som om det har gjort. Att täcket inte har andasfunktion framgår rätt klart av Hööks täckessymboler.
 
Båda mina TM rain som jag köpt i höst är sådanna osså. Även om det ej regnat ute så MÅSTE man hänga upp täcket över natten, annars är det dyngsurt innuti om det bara legat ihopvikt eller hängt över en hängare... :crazy:
Man undrar ju om dom verkligen ska vara så... :confused:
 
Jag har tyvärr aldrig någonsin sett ett vettigt och fungerande Termomastertäcke. De har varit sk*t allihop och gått sönder efter en månad.
 
Jag har flera andra TM täcken, som tex Thermo,Fleece och Vintertäcke och dom har jag aldrig haft problem med... :) Men är besviken på regntäckerna... :crazy:
 
Se Splittans tråd i samma ämne. Ska vi klaga tillsammans hos Hööks??
Jag blev erbjuden ett vattentest, men det spelar ju ingen roll eftersom täcket ÄR vattentätt från utsidan. Min täcke är dyngsurt på insidan även dagar när det inte kom en droppe regn. Skitdåligt! :(
 
Som sagt, jag har exakt samma problem...
Vi kan ju inte vara dom enda, alla som har köpt sådanna täcken borde ju ha samma problem ju...
Vi borde gå ihop och klaga ja.
 
Jag kan köpa att det blir lite fuktigt på insidan om det int andas, men mitt täcke var så blött att det gick att vrida ur.
 
Jag har ringt och klagat nu, och fick till svar att de skulle göra att vattenprov på det, men att det "ska" bli blött innuti eftersom det inte är andasfunktion.

Jag har haft täcken innan av andra märken utan andas funktion och ALDRIG har ett täcke varit så blött som det här, ett få tal gånger liiite fuktigt och då har det varit ett tjockt vintertäcke utan andasfunktion vid för varmt väder.
 
Som sagt, vattentätt är det ju till 100%, så ett vattenprov är ju bara till deras fördel... :crazy:
Har osså haft likanade täcken utan andasfunktion, men inte varit med om liknande
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp