Terränghoppning

• Fälttävlan
  • Trådstartare Trådstartare emilia_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 851
E

emilia_

någon som vet hur ofta & var man har terrängtävlingar i skåne ? tack.:banana:

Sv: Terränghoppning

Det hoppas jag att det aldrig gör. Jag anser att det är för farligt att släppa ut vem som helst på bara en terrängtävling.

Ja, det är det men tydligen så delas den eftersom det inte finns några rena terrängtävlingar.

varför tror du ex att det krävs ft märket för att få rida ft, ju för att utbilda ryttaren att rida säkert i terrängen!

Förr fanns det rena terräng tävlingar, men jag har för mig att det plockades bort pga säkerhets synpunkt....

Splittan skrev:
varför tror du ex att det krävs ft märket för att få rida ft, ju för att utbilda ryttaren att rida säkert i terrängen!

Förr fanns det rena terräng tävlingar, men jag har för mig att det plockades bort pga säkerhets synpunkt....
Stämmer bra det. Jag har ridit ett antal på slutet av 70-talet. De försvann dock samtidigt som säkerheten höjdes. Hunting är ju en variant av terrängtävling egentligen. Även de rena terrängtävlingarna hade ofta några banhoppningshinder.

Jag tycker att det är bra att ft-märket finns + att det är bra med dressyren som ger liten hint om hur ryttaren klarar hästen! ;)

Fast å andra sidan..
Har man tagit FT kortet, så måste man ju kunna hoppa terränghinder med sin häst = då skulle man ju teoretiskt sätt lika gärna kunna ha enbart terrängtävlingar.. ;)

Liknande trådar

Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 458
Senast: Mirtai
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två dagar i fälttävlans tecken väntas på Össjö Hästsällskap när Breeders och SvRF:s unghästchampionat rids i helgen. Här är allt du...
Svar
0
· Visningar
126
Senast: Gunnar
·
Hemmet Nu är det klart! 1 april börjar jag min nya tjänst i Härnösand. Det ser jag verkligen fram emot, efter alldeles för många år i Skåne... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 075
Senast: Mirtai
·
Hemmet Jag står i bostadskö hos alla dom stora bolagen i städerna runt omkring mig till och med nere i Skåne då jag kan tänka mig att bo vid... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
1 835
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka