Testa om växtskyddsmedel har hamnat på granntomten?

Det är väl bara rätt provocerande med folk som bor på landet men som tycker att aktiviteter som utförs på landsbygden (och som måste utföras på landsbygden för att vi alla ska ha mat på tallriken) är besvärliga. Som de som bosätter sig nära en grisbonde och sen kräver att han ska sluta ha grisar för att det luktar illa och drar flugor. Gillar man inte lantbruk med allt det för med sig så är stan ett bra ställe att bo på.

Om lantbrukaren missköter sig ska hen naturligt ersätta skadorna och ändra sina rutiner. Det finns tydligt regelverk för när, hur, var och med vad man får spruta. Vissa preparat får t.ex. bara sprutas med nattetid. Det får inte blåsa för mycket osv. Lantbrukaren blir ersättningsskyldig om hen råkar spruta så att hen orsakar skada på närliggande tomter eller miljö.
Då förstår jag bättre vad det var som skavde. Kände nämligen lite att jag själv skulle kunnat fråga något sånt utan att mena något illa alls med det. Tack för perspektiv & kontext.
 
Då förstår jag bättre vad det var som skavde. Kände nämligen lite att jag själv skulle kunnat fråga något sånt utan att mena något illa alls med det. Tack för perspektiv & kontext.
Tack, du verkar vara den enda som förstår frågan jag ställde.

Håller med om att det är jättetrist att en enkel fråga får såna här proportioner.
Jag har varit med om det förut och antar att mitt sätt att uttrycka mig (klumpigt? fel?) lätt misstolkas.
Tråkigt hur som helst.
 
Tack, du verkar vara den enda som förstår frågan jag ställde.

Håller med om att det är jättetrist att en enkel fråga får såna här proportioner.
Jag har varit med om det förut och antar att mitt sätt att uttrycka mig (klumpigt? fel?) lätt misstolkas.
Tråkigt hur som helst.
Såhär: Jag tror att folk ibland kommunicerar på väldigt olika sätt, och då blir det lätt missförstånd som känns som en konflikt men faktiskt bara är olika sätt att kommunicera. Jag förstår båda perspektiven här.
 
Tack, du verkar vara den enda som förstår frågan jag ställde.

Håller med om att det är jättetrist att en enkel fråga får såna här proportioner.
Jag har varit med om det förut och antar att mitt sätt att uttrycka mig (klumpigt? fel?) lätt misstolkas.
Tråkigt hur som helst.
Det är många som förstår frågan men trådar utvecklas och du fortsatte att upprepa och driva tråden även då du fått svar och då utvecklas den givetvis ännu mer.
 
Trodde du verkligen seriöst att det fanns ens en chans att ett sånt skulle finnas?
Alltså jag hade helt klart kunnat ställa frågan även jag, det är därför jag gick in i tråden och har läst den för att få svar på frågan :)
Tänkte att det kanske finns test för att se om jorden innehåller x, y och z, vilket är vanligt i bekämpningsmedel men farligt för människor eller nått.
 
Ja du
Här är svar från inlägg #11
Till att börja med måste du som @Bee säger prata med bonden och det oavsett vad du än ska göra. Bekämpningsmedel är en gigantisk grupp med ämnen och ska du leta efter dem, vilket kräver lab analys, så måste du veta vad du letar efter.
Här är vad du skriver i inlägg #22
Till alla: Jag vet att den som sprutar har strikta regler att förhålla sig till!! Jag vet! Jag är inte tappad bakom en vagn gällande detta.

Läs min fråga igen och svara på den om ni kan :bow:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Har varit sjuk och inte varit ute i trädgården på tre dagar. Vilket också innebär att jag på tre dagar inte har tagit den dagliga...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 492
Senast: Breaktown
·
Kropp & Själ Hej,mina vänner på Bukefalos. Jag kallar er mina vänner,för detta forum är verkligen fantastiskt. Man får ett så oerhört fint stöd och...
Svar
19
· Visningar
4 393
Senast: _Taggis_
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 085
Senast: Ramona
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Även om livet är lite brokigt för tillfället så känns det faktiskt på ett sätt som att jag har börjat hamna i en allt större balans...
Svar
0
· Visningar
1 180
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp