Testa torrsubstans silage i ugn?

amalia

Trådstartare
Vet att jag gjort detta för x antal år sedan men minns inte vilket gradantal som är lämpligt att ha. När jag googlar hittar jag instruktioner om att utföra testet i Micro men jag skulle hellre vilja göra i ugnen.

Är det någon som har koll på vilket gradantal som är lämpligt att ha?
 
Standardmetoden har jag för mig säger 100 grader i 24 timmar. Analyserar inte just TS i grönmassa på jobbet men massor med andra saker och där är temperaturen i princip alltid 100 grader för liknande provmaterial.

Edit: Hittade metod och där står det 100 grader för grönmassa och 60 grader för silage. Torktid 24 timmar.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Skola & Jobb Nu har det vid ett par tillfällen dykt upp idén om att jag skulle kunna leda en studiecirkel i något ämne. Jag kan lite av varje, men är...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
8 426
Senast: Lobelia
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 883
Senast: Hazel
·
Hemmet Jag misstänker att min Google Nest wifi-router har problem. Wifit går av och på hela tiden random långa stunder. Än så länge verkar...
Svar
4
· Visningar
517
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 586
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp