Testostreon tillskott/Anabola

C

Comtesse

Vet inte vart denna tråd ska ligga så är fel så är det bara och flytta den!!!
Jag undrar om det är olagligt och ge sina hästar någon form av Testosteron tillskott / Anabola? Kan man polisanmäla det? Och vart gör man det isåfall?
 
Det är livstids karens på steroider för travhästar iallafall, vet ej om det är olagligt dock att tillföra hästen sådant.
Travhästar som tillförts anabola (testosteron räknas till anabola steroider) efter 1996-07-01 får inte tävla i Sverige överhuvudtaget.
Just i Italien är det ganska vanligt att unghingstarna får sterioder för att bli lite biffigare, tyvärr så har det ju också sina bieffekter.
(Dom blir 'dumma i huvudet' och aggressiva)

Men huruvida man får tillföra sterioder till 'vanliga' hästar i Sverige vet jag inte alls. :confused:
Jag kollade på jordbruksverkets hemsida, men blev inte mycket klokare för det...



//MDusty
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
263
Senast: Ponylove
·
Hästvård Hejsan, Jag klippte min häst i september, ja brukar klippa henne och pälsen brukar inte växa super snabbt men nu har den verkligen inte...
Svar
1
· Visningar
551
Senast: Grazing
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 133
Senast: LiviaFilippa
·
Ekonomi & Juridik Nya grannar i villaområde där vi har stall/lösdrift för tre hästar. Vinterhagen ligger mot grannens tomt men mer än 4m från huset och...
2
Svar
36
· Visningar
4 838
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp