Text i dopkort

Hedinn

Trådstartare
Moderator
Ja, vad tusan skriver man på ett dopkort? Jag har en känsla av att "grattis till ditt inträde i Svenska Kyrkan" inte är helt passande. :D

På utsidan står det "Varma lyckönskningar på dopdagen" och min spontana tanke (eftersom jag tänker att kort är mer för att visa vem presenten är från och räknar med att de flesta slängs ganska snart efteråt) är att enbart skriva "Namn önskar Hedinn" inuti. Är det okej eller anses man då att vara extremt okreativ och bara tråkigt praktiskt (vilket visserligen är sanningen) då? :D
 
Ja, vad tusan skriver man på ett dopkort? Jag har en känsla av att "grattis till ditt inträde i Svenska Kyrkan" inte är helt passande. :D

På utsidan står det "Varma lyckönskningar på dopdagen" och min spontana tanke (eftersom jag tänker att kort är mer för att visa vem presenten är från och räknar med att de flesta slängs ganska snart efteråt) är att enbart skriva "Namn önskar Hedinn" inuti. Är det okej eller anses man då att vara extremt okreativ och bara tråkigt praktiskt (vilket visserligen är sanningen) då? :D
När svägerskans grabb döptes så skrev vi bara Grattis på dopdagen och vi lnskar dig ett långt och lyckligt liv.

Typ-ish.. Mest för att fylla ut tomrummet i kortet lite :D
 
Tror jag har skrivit "till xxx på dopdagen" och skrivit under med mitt namn, alltså ungefär som du tänkte.
 
Ja, vad tusan skriver man på ett dopkort? Jag har en känsla av att "grattis till ditt inträde i Svenska Kyrkan" inte är helt passande. :D

På utsidan står det "Varma lyckönskningar på dopdagen" och min spontana tanke (eftersom jag tänker att kort är mer för att visa vem presenten är från och räknar med att de flesta slängs ganska snart efteråt) är att enbart skriva "Namn önskar Hedinn" inuti. Är det okej eller anses man då att vara extremt okreativ och bara tråkigt praktiskt (vilket visserligen är sanningen) då? :D
Jag kan inte låta bli att skratta! Och funderar på mer Handmaid's tale-aktiga lyckönskningar, men det är väl tyvärr inte heller helt passande.

Grattis och en lycka till i livet, blir väl jäytebra. Om det är ett barn du tror att du kommer att umgås med kan du ju skriva att du hoppas att ni ska bli riktigt goda vänner, tex.
 
Tack för alla tips! Det där med att önska lycka och välgång i livet var ju skitbra, synd att jag inte tänkte till ordentligt innan jag skrev bara, så det blev en "Lycka till i livet" vilket ju kan tolkas något cyniskt insåg jag efteråt... :angel: Men vad tusan, om föräldrarna läser det så kommer de bara tycka det är kul så inget jag tänker springa och köpa ett nytt kort för.

Hade det bara varit föräldrarna hade jag lätt kunna skriva det med inträde i kyrkan också, men nu finns det andra deltagare med som jag inte är helt säker på skulle tycka det var fullt lika roligt, så det får vara. ;)
 
Jag "brukar" (det händer ju inte så ofta, men samma gäller även för konfirmation och dyl...) skriva in en liten dikt eller vers (ej egendiktad utan googlad) och sedan bara en jättekort hälsning.
 
Vi har sparat alla kort från vår sons namngivning ;) folk skrev typ ”lycka till i livet önskar xx” eller liknande :)
 
Vi har sparat alla kort från vår sons namngivning ;) folk skrev typ ”lycka till i livet önskar xx” eller liknande :)
Hahaha skräm mig inte nu! :D Men då verkar ju texten vara okej i alla fall.

---
För övrigt blev jag lite matt när jag skulle köpa kortet. Tydligt uppdelat mellan tjej och kille där allt fanns i två upplagor - en rosa och en blå/grön. Jag trodde på riktigt att vi hade kommit längre.
 

Liknande trådar

Fritid Vet inte riktigt vart tråden hör hemma, men ligger den fel får moderator gärna flytta den:) Ja, vad ska man skriva i ett dopkort...
Svar
1
· Visningar
15 860

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp