Bukefalos 28 år!

Text i word el excel

I

Iza

Tja ha hur ska man förklara det jag vill? Gör ett försök.

Vill skriva med text som är "sned" eller tvär, typ så att första bokstaven börjar längst ner och sista slutar lite högre upp.

Någon som vet hur jag kan göra?
 
Ja typ något som Word Art. Det enda jag är inte nöjd, är att texten blir så utdragen och nästan kursiv. Vill mer ha den som om den bara flyttas på sned så att säga.
 
I PowerPoint kan man ta en textruta och sedan vrida, då blir texten bra. Men det lyckas jag inte med i excel.
 
om du markerar och högerklickar på de celler du vill ska innehålla snedtext och sedan klickar på formatera text så finns det en flik som heter justering, där kan man ändra vridning på texten!
 

Liknande trådar

IT & mobiler Har en gammal MacBook som är typ 13 år. Den funkar ok men börjar bli ganska trött och hänger sig ofta. Har kollat runt på nya datorer...
Svar
2
· Visningar
183
IT & mobiler Min arbetsgivare vill att vi ska börja använda oss av AI i jobbet och har gett oss i uppdrag att utforska ChatGPT. Är det någon här som...
Svar
12
· Visningar
772
Senast: Paddington
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
368
Senast: Hellhound
·
Fritid Jag gick med i en Facebookgrupp rätt nyligen, och snart började jag få upp inlägg från den gruppen som alla började "Hej alla! Jag vill...
Svar
5
· Visningar
876
Senast: Lavine
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp