Thåström

Det var det jag syftade på med grannstaden! Bor ju utanför Borlänge numer, så det var mycket passande (säger jag som tidigare bott på krypavstånd från Globen…).

Aha, du har tagit dig till Bergslagen och knätofsland :D ("släng iväg en sten och den landar i ett gammalt gruvhål" :laugh:).
 
... men varför bytte du jobb, galna människa?! :rage: :laugh:
För att jag nu kan spela den musik jag vill, nästan när som helst för att jag inte behöver vara på kontoret alla dagar (efter covid) och har råd att köpa typ 60 flaskor av det vin jag brukade få för den löneökning jag fick? :laugh: Nä, det var ett fantastiskt ställe, på många sätt, men jag behövde något annat efter ett par år där.
 
Kom i kontakt med Thåström tack vare mitt hockeyintresse. Thåström var liksom husguden hos den som skötte musik etc så indoktrinerades väl sakta men säkert från tidig ålder, i tonåren var han min egen gud och jag var väl i princip den enda som lyssnade på honom.

Det är inte så att ni råkade vara Djurgårdare allihopa då? 😁
 
Här är ett till Thåström-fan. Började typ gråta när jag såg att han ska på turné och släpper nytt. Kommer gå på spelningen i Stockholm och överväger att gå i Uppsala också.

Är ni med i fan-gruppen på Facebook?

Bifogar en bild på min arm. 😁



E23BEF09-E9D4-43F6-BCB1-82CE2F6296E4.jpeg
 
Finns det en tråd om ABBA, så kan det finnas en tråd om Thåström, min husgud och (imho) Sveriges bästa manliga röst sedan decennier tillbaka. Idag fick jag upp ett Facebookminne att det var exakt sex år sedan ett av de tillfällen jag sett honom live, på Malmöfestivalen.

Och så kom det ÄNTLIGEN efterlängtade underbara nyheter om turné våren 2022 och nytt singelsläpp om en månad! Hade hoppats på fullängdsalbum men man ska inte vara girig som Peder Fredricson skulle säga. Ska tveklöst till Malmö i maj men överväger även Karlskrona som är redan i slutet på mars så jag slipper vänta så förbannat länge. Eller Göteborg. Eller båda delarna.

Träd fram, Thåströmfans! Ses vi på någon spelning? Lätta edra hjärtan. Dela edra favoritlåtar och anekdoter.

Den här var fram till Malmöfestivalen 2018 inte bland mina mesta favoritlåtar, men när jag såg den här varianten av St Ana Katedral så stod jag bara långt där framme och ömsom kippade efter andan, ömsom log som en dåre och skakade på huvudet av lycka. Även pga resten av bandet som var/är helt jäkla amazing! En fantastisk kväll som det oftast är på dessa spelningar.

Har älskat Thåström sen jag var liten, då mamma lyssnade mkt på honom. Såg honom live första gången på P&L typ 2001, i guldkostym, sen har det nog blivit en tio gånger till, ibland med sällskap men oftast ensam. Älskar att se honom live, framförallt senare åren med det mer industriella soundet. Har ett citat av Thåström på min arm, tillsammans med tre andra favoritartister. Tänkte jag skulle se honom i Falun, Norrköping och eventuellt Karlstad.
 
Jag kan bidra med en (tycker jag) rolig anekdot. För ett antal år sedan flög min kompis och hennes man från Ängelholm till Stockholm. Med på planet var även Thåström. Min kompis (stort Thåströmfan) ryckte upphetsat sin man i ärmen och informerade om vem som var med på samma plan. Mannen nickade intresserat. Sen var Thåström även med på Arlanda Express in till stan och min kompis fortsatte uppdatera sin man. När de hoppade av droppade hon ytterligare en kommentar. Då sa till slut hennes man "jaja men vem är egentligen den här Thåström?"

:D

Läste en annan anekdot på samma tema i DN där krönikören av en händelse råkat besöka en djuraffär för ett antal år sedan samtidigt som Thåström med sannolikt dottern var där för att handla hö till något husdjur. Och expediten som uppenbart inte reagerade alls över vilken kund han hade framför sig - ens när han bad om och fick namnet! :banghead: - lyckades till sist sälja in ett medlemsskap:

"Det här kunde sluta precis hur som helst. Expediten fattade uppenbarligen inte att det finns vissa saker man bara inte gör. Och en av dem är att dyvla på Thåström ett medlemskap i sin djuraffär.

Eller så är det just det man gör?

Fast det gör man ju inte."

:laugh:
 
Jag kan bidra med en (tycker jag) rolig anekdot. För ett antal år sedan flög min kompis och hennes man från Ängelholm till Stockholm. Med på planet var även Thåström. Min kompis (stort Thåströmfan) ryckte upphetsat sin man i ärmen och informerade om vem som var med på samma plan. Mannen nickade intresserat. Sen var Thåström även med på Arlanda Express in till stan och min kompis fortsatte uppdatera sin man. När de hoppade av droppade hon ytterligare en kommentar. Då sa till slut hennes man "jaja men vem är egentligen den här Thåström?"

:D
Det är ju en grund för skilsmässa🤣
 
Jag såg honom live för många år sedan och blev lite sugen nu igen när han kommer till mina trakter :) oklart vad man raggar för sällskap bara.

Inte direkt lyssnat på något nyare sedan Skebokvarnsvägen (som också var turnén jag såg, i en gammal varvslokal i Göteborg. Fantastiskt miljö!).

Lyssnar dock på allt annat i perioder :)
 
Ser att "Rockis"/Ulf Ivarsson som varit basist de senaste turnéerna inte kommer att vara med på den kommande. Av "många anledningar" som han själv uttrycker det. Tråkigt! Han har ju också varit producent för de senaste plattorna.

Hoppas de hittar bästa möjliga ersättare och hoppas verkligen! att Ossler :love: och övriga är kvar. Thåström är fantastisk som han är, men den riktiga magin blir med ett så tight och väl sammansatt band som de varit de senaste turnéerna.
 
Ser att "Rockis"/Ulf Ivarsson som varit basist de senaste turnéerna inte kommer att vara med på den kommande. Av "många anledningar" som han själv uttrycker det. Tråkigt! Han har ju också varit producent för de senaste plattorna.

Hoppas de hittar bästa möjliga ersättare och hoppas verkligen! att Ossler :love: och övriga är kvar. Thåström är fantastisk som han är, men den riktiga magin blir med ett så tight och väl sammansatt band som de varit de senaste turnéerna.
Heikki? Eller Jesper Odelholm? Winnerbäcks turné startar väl efter att denna skutar.
 
Kan bräcka många här med att jag efterfestat med Thåström. Har hans autograf på ett hästägarkort kvar än 😅 . Dock trodde jag det skulle bli lite dålig stämning när min kusin kallade honom fjolla för att han drack rödvin. Men hans svar var förstås klockrent;" Jo, men jag är ju den sista bestående spillran av rödvinsvänstern."
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Påsk pepp
  • Fake-identiteter på Facebook
  • Förpackningsbanta

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp