Bukefalos 28 år!

astronaut

Trådstartare
Var det någon som såg The bible när den gick på SVT? Fått i uppdrag av läraren att skriva om fem personer som är med i den serien men han tänkte väl inte på att den inte går att se på SVTplay längre. Känner heller inte för att ladda ned.

Någon som vet fem personer (dvs: typ Abraham, Moses o.s.v) som var med i serien?
Noll koll och vill inte direkt skriva om någon som inte nämndes i serien.
 
Sv: The bible

Men alltså, The Bible handlar om bibeln, det är inte svårt att kolla upp bibelns personer. Det är ju en film om alla händelser, om allt som står i bibeln.
 
Sv: The bible

Var det någon som såg The bible när den gick på SVT? Fått i uppdrag av läraren att skriva om fem personer som är med i den serien men han tänkte väl inte på att den inte går att se på SVTplay längre. Känner heller inte för att ladda ned.

Någon som vet fem personer (dvs: typ Abraham, Moses o.s.v) som var med i serien?
Noll koll och vill inte direkt skriva om någon som inte nämndes i serien.

den finns på swefilmer.com streemat
 
Sv: The bible

Var det någon som såg The bible när den gick på SVT? Fått i uppdrag av läraren att skriva om fem personer som är med i den serien men han tänkte väl inte på att den inte går att se på SVTplay längre. Känner heller inte för att ladda ned.

Någon som vet fem personer (dvs: typ Abraham, Moses o.s.v) som var med i serien?
Noll koll och vill inte direkt skriva om någon som inte nämndes i serien.

Biblen top ten

Abraham

Moses

Jesus

Maria

Josef

Jessaia

David

Salomo

Noa

Herodes


Sen är väl haken att om du inte vet nåt om dem, hur ska du kunna skriva något. Visst en del syns ju i serien, men om vi tar nåt så enkelt som skapelsen eller de tio budorden. Så finns skapelseberättelsen i två versioner och de tio budorden är lite beroende på tolkning över 600...
 
Sv: The bible

"Ja, fullkomligt medveten om att det uppenbarligen är människor från bibeln som nämns men jag ville mest säkerhetställa att de jag skriver om NÄMNS i filmen, annars kunde jag lika gärna googlat fram dessa."
Hälsningar från astronaut som glömt sitt lösen och därför inte kan svara själv
:)
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
69 039
Senast: Jeps
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 552
Senast: jemeni
·
Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 702
Senast: Paddington
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 877
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp