The Glorious Revolution of the 25th of May/Towel Day/Geek Pride Day 2023

athena_arabians

Trådstartare
Jag glömde handduken hemma men får fixa en på stan, Stockholm borde ju kunna leverera :D Jag kommer ihåg Sir Terry men även min mamma (Alzheimers) :heart

---
"Don't panic" - Douglas Adams

"He looked up.

Overhead, a lilac tree was in bloom.

He stared.
" - Sir Terry Pratchett

aSPcWdH_d.webp


@Migo @Sel :heart
 
Här har vi ägnat oss åt högläsning av Liftaren för barnet 10 år, lika mycket nöje för mig.
Den ömma fadern har istället läst Pratchett med start från The Wee Free Men. Vår unge får en helt normal barndom...
 
Åhhh, syrenerna blommar för fullt. Lila och Vita. Jag tänkte smyga ut sent i kväll när det inte är några människor och knipsa av en bukett. Synd bara att de vissnar så fort.

PTerry :heart

MAY HE HAVE GLORIOUS ADVENTURES WITH DEATH IN ETERNITY. WITH MANY CATS AND BINKY.
 
Jag trodde att det var den 25:e idag så jag var redo och plockade syrener på morgonpromenaden! 😅 Upptäckte sedan att jag tagt fel på datum så de sitter snällt i vatten så att jag kan sätta dem i håret imorgon. Handduk har jag så gott som hela tiden när jag städar. :heart
 
Här har vi ägnat oss åt högläsning av Liftaren för barnet 10 år, lika mycket nöje för mig.
Den ömma fadern har istället läst Pratchett med start från The Wee Free Men. Vår unge får en helt normal barndom...
Fullt nomal - om du frågar den här familjen :up: :heart


Tur att syrénen i solhörnan levererar i år!! (förra året hade dom inte gått i blom än här hos oss)
 
Jag har förvisso inte någon lila handduk, men numera följer min stora, skogsgröna shemagh med mig vart jag än går och jag tycker det är i rätt anda. :D

(Den funkar som halsduk, munskydd, mössa, solskydd, cape, sarong, handduk, vattenfilter eller filt under varma sommarnätter...)
 
images



You can:

  • Wrap it around you for warmth as you bound across the cold moons of Jaglan Beta;
  • Lie on it on the brilliant marble-sanded beaches of Santraginus V, inhaling the heady sea vapors;
  • Sleep under it beneath the stars which shine so redly on the desert world of Kakrafoon
  • Use it to sail a miniraft down the slow heavy River Moth;
  • Wet it for use in hand-to-hand-combat;
  • Wrap it round your head to ward off noxious fumes or avoid the gaze of the Ravenous Bugblatter Beast of Traal (such a mind-boggingly stupid animal, it assumes that if you can't see it, it can't see you);
  • Wave your towel in emergencies as a distress signal;
  • And of course dry yourself off with it if it still seems to be clean enough.”
 

Liknande trådar

Kultur Den lila handduken är redo men tyvärr har mina syrener inte levererat i år. Jag kommer ihåg Sir Terry men även min mamma (Alzheimers)...
Svar
7
· Visningar
521
Senast: em76
·
Kropp & Själ Ni är väl redo? :heart Tyvärr har våren varit för kall i år så inga syréner men den lila handduken är naturligtvis tvättad och redo...
Svar
12
· Visningar
900
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Ni vet väl vad det är för dag imorgon? Jag hoppas alla har handdukarna och syrénerna redo :up: Taggar givetvis @Migo så jag inte får en...
Svar
9
· Visningar
839
Senast: Tranan
·
Kropp & Själ Ni har väl handdukarna och syrénerna redo? På fredag kommer vi ihåg Sir Terry Pratchett och Douglas Adams :bow: I år kommer jag att...
Svar
19
· Visningar
1 422
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp