Bukefalos 28 år!

The Handmaids Tale

Har inte läst boken, men följer serien! Än har jag väl typ gråtit till varje avsnitt :meh: *känslomänniska deluxe*
Himla bra och tyvärr känns en del händelser inte så långt bort...
 
Jag ska försöka läsa boken efter att serien är klar, det är så lätt hänt annars att boken förstör serien, då den oftast är bättre (enligt min erfarenhet då).
 
Jag skulle gärna se den, men jag kan inte ha HBO. :(

Har tänkt läsa boken hur länge som helst, så får kanske ta tag i det i sommar.
 
Jag kan väl inte vara ensam om att följa denna briljanta filmatisering av romanen?


Jag följer den slaviskt. Den är så välgjord estetiskt, dialogen och handligen... och passar ju in så sjukt bra i USAs nuvarande situation med Trumps galenskaper. Men också med de globala terrorhoten och de främlingsfientliga argumenten för kontroll och övervakning. Till och med en version av Kvinnomarschen är ju med.

Now I am awake to the world. Before I was asleep. That´s how we let it happen.
 
Du kan prova 1 månad gratis :) Då hinner du se hela säsongen, tror det ska vara 8 avsnitt och det är väl 6 eller sju som har kommit än så länge.
Det ska väl komma 10 avsnitt? Jag såg precis klart nr 8, och hoppas att det inte var säsongsavslutning :eek:

Så fruktansvärt otäckt, hårresande, äcklande hemskt.
 
Det ska väl komma 10 avsnitt? Jag såg precis klart nr 8, och hoppas att det inte var säsongsavslutning :eek:

Så fruktansvärt otäckt, hårresande, äcklande hemskt.

Det ska komma en säsong två.

Jag trodde att säsong ett skulle vara boken, och sluta där den slutar. Men nu vet jag inte hur de kommer att göra.
 
Började titta en vecka efter premiären på HBO. Dock inte sett förra veckans avsnitt ännu.
Riktigt ångestframkallande emellanåt.
Avsnittet med Ofglen och hennes flickvän var vidrigt!
Har inte läst boken.
 

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 979
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
217
Senast: 95johsv
·
Samhälle Nu närmar den sig! Veckan jag skulle vilja följa 24/7! Det blev väl inga programledare som jag hoppar högt över men det brukar alltid...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
2 626
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ Jag har lite funderingar. Min bonusdotter köper diverse serum som hon ser influencers använda och göra reklam för. Tilläggas bör att hon...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 339
Senast: Motacilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp