The hobbit [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.

LindgrenV

Trådstartare
Bilbo Bagger är en ung hobbit som lever ett lugnt och trivsamt liv i sin lilla håla i det fredliga landet Fylke. Eller, han levde ett lugnt liv. Plötsligt en dag stod nämligen tretton dvärgar och en trollkarl utanför hans dörr, de klampade in en efter en och tog glatt och högljutt för sig av vad som fanns i Bilbos välfyllda skafferi. Inte nog med att hans skafferi tömdes – Bilbos dagar var aldrig desamma igen.


Bilbo och hans nyvunna vänner lämnade så småningom Fylke med ett uppdrag framför sig – att ta sig till dvärgarnas förlorade kungarike och återvinna sitt hem och sin skatt från draken Smaug. Deras resa är lång och farorna är många. Världen är vacker men bakom knuten finns ondska! Ulvar och vättar samarbetar för att störta Bilbo och dvärgarnas framfart, ulvarna är snabba och vättarna många. Kommer de överleva sitt uppdrag? Kommer dvärgarna få tillbaka sitt hem? Eller kommer skatten och kungariket erövras av vättarna?

Äventyret kan börja!

Roller:

Goda:
Bilbo Bagger – I en grotta långt ned i djupet av vätteberget fann Bilbo en guldring. Efter ett tag visade det sig att ringen inte var helt vanlig, den bär nämligen på en stor makt och personen som bär ringen på sitt finger är inte synlig för omgivningen. Efter denna upptäckt är Bilbo mycket noggrann med att inte avslöja sin skatt. Med ringens hjälp kan Bilbo komma mycket både vättar, ulvar och goda vänner utan att bli upptäckt – detta gör att han kan ta del av information han kanske egentligen inte skulle ha haft.

Gandalf - Gandalf den grå är en trollkarl med stora förmågor. Han har stora magiska kunskaper och väldigt många kontakter i denna sagolika värld. Med magin och sina alla vänners hjälp kan Gandalf få reda på information som hans resesällskap inte kan finna på egen hand – Gandalf kan alltså sia någon varje natt.

Fíli och Kíli är de två yngsta dvärgarna i sällskapet. De är inte bara bröder – de är tvillingar och bästa vänner. De har en förmåga att alltid nå varandra – ja det är nästan så man kan tro att de kan läsa varandras tankar. Fíli och Kíli får alltså ha kontakt utanför leken.

Tórin Ekenskölde - Tórin är i rakt nedstigande led ättling till den forne kungen Nedom Berget. Han gör allt för att vinna tillbaka sitt kungarike och sin skatt. Tórin är stor, stark och vaksam, därför är han också skyddad från att bli käkad en natt.

Gwaihir, örnarnas furste – Gwaihir erbjuder gärna sina tjänster till Gandalf och hans vänner, om han kan. Han har en tendens att dyka upp precis i rätt tid och har många gånger varit räddaren i nöden. Skillnad mellan liv och död. Gwaihir kan å det närmaste beskrivas som en ängel – han kan vara den avgörande skillnaden mellan om det goda resesällskapet klarar sig vid liv eller om de blir vättemat. Gwaihir kan alltså skydda någon från att käkas varje natt.

Dvärgarna - Ori, Nori, Dori, Oín, Gloín, Bifur, Bofur, Bombur... Ja, dvärgarnas namn är många, skäggen är långa och aptiten är stor! Men några särskilda förmågor utöver enorm kämparglöd, godhet och råstyrka har de tyvärr inte.


Onda:
Smaug är en stor och farlig drake som levt ett väldigt långt liv. Ja, som drakar brukar göra – de verkar kunna leva ett oändligt långt liv om de inte dödas av någon. Smaug är även mycket girig, som drakar är. Han lever för guldet, silvret och ädelstenarna. Ja, skatter helt enkelt. Även om de kanske inte ursprungligen är hans egna. För hundra år sedan erövrade han dvärgarnas kungarike och blev den nye kungen Nedom Berget. Sedan dess har han vaktat skatten med ett öga ständigt öppet. Smaug är mycket ond, men visas av någon anledning som god i Gandalfs sior. Han vet om vättarnas existens och försöker indirekt att hjälpa dem - men vättarna vet inte om honom, då de aldrig vågat sig så nära Berget.

Vättar och ulvar: Vättarna bor i grottor i bergen, men Bilbo och hans vänners framfart har retat upp dem. Ridande på ulvarna tar de sig därför fram - snabbt, tyst och våldsamt. De trivs inte särskilt bra i dagsljus och de är hungriga - därför är de som farligast på natten och om de lyckas med sin fångst käkar de varje natt. Vättarna vet inte om Smaug.

Regler:

*Var snälla och trevliga mot varandra.
*Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Ni får t.ex. inte god- eller ondförklara någon helt utan teorier.
*BOP:ar (blunda och peka) är förbjudna, dvs varje röst ska ha motivering.
*Röster läggs i fetstil typ "LindgrenV röstar på Myrten". Röster får ändras fram till deadline.
*Efter två missade röstningar kan man kickas från leken.
*Onda vinner när de är fler än de goda. Goda vinner när alla ulvar är döda.

Deltagare:
1: Niyama
2: Habina
3: CaisaLundblad
4: Dramatik
5: Mumorsan
6: Hedinn
7: Myrten
8: cirkus
9: Vira
10: SoffiProppi
11: TeamLundVer
12:Monstermom
13: Matmissbrukaren

Roller skickas ut inom kort! Är ni förvirrade över rollistan - fråga bara! I övrigt är i och för sig alla frågor välkomna, den enda risken som finns är om de inte har några svar :D
 
Senast ändrad:
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Sorry! I don't want any adventures, thank you. Not today. :D

Älskar temat, gäller bara att inte dras med så pass att jag börjar läsa böckerna igen istället för att spela bara!
(Jag har med andra ord hittat hit. ;) )
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Tänkte att det var något jag glömt... :D

Funkar första DL i morgon kl 21 för alla? Natt-DL fredag fm kl 10 i så fall.
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Ni får vara avgörande då, för nu går jag och lägger mig :D

DL kl 21, torsdag 30/1
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Hittat leken. DL-tiderna funkar. Borta på uppdrag imorgon, så jag kommer inte att kunna vara aktiv förrän tidigast eftermiddag, förmodligen inte förrän på kväller.

God natt!
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

DL-tiderna funkar fint för mig också.

Även jag instämmer i att det är ett jättekul tema.
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Varnar för lite inaktivitet nu på förmiddagen och en stund på eftermiddagen. Ska på kalas en sväng.
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

KL

Oj, bara en massa "kul" och "hittat hit"... Jag var orolig att jag skulle vara sist på plan (med tanke på att det ju ändå är deadline ikväll) eftersom min morgon kört ihop sig (trafiken är inte nådig idag, hörni!), men nu vet jag inte om jag ska vara lättad eller besviken... O_o :D

Hm, hur ska man börja nu då...? I princip är jag av inställningen att i ulvlekar gäller omvänd bevisbörda, jag misstänker alla tills jag har goda skäl att tro någon är god - det gör det kanske lite mindre ångestfyllt att rösta på någon eftersom "alla" är onda (fast, nä), men kom igen nu och hjälp mig se skillnad på er!

Om jag kikar lite på rollistan så är vi 13 spelare, två typer av onda roller och sex typer av goda? Jag antar att det är tre eller fyra vättar + Smaug, då är vi nere på 8-9 goda, kan det stämma? Och av dem är sex specialroller (eftersom Fíli och Kíli är två), så det finns bara två eller tre dvärgar? Det innebär att risken för att förlora en viktig spelare vid ätandet (och för all del vid lynchen, men det känns jobbigare att tänka på! :p ) är rätt hög...? Det känns lite som uppförsbacke, men det kanske är ulvspelsververna som börjar sätta in bara?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
24 649
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
35 994
Senast: Hedinn
·
Tjatter Oro i Ugglebo Den lilla byn Ugglebo breder idylliskt ut sig i ängsmark med sina timrade småhus, hagar omgivna av gärdesgårdar hyser...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
13 423
Senast: LenaH
·
Tjatter Efter att SVT hade den dåliga smaken (sic!) att lägga ner det bästa TV-programmet ever har ni tagit saken i egna händer. Ni är nu...
67 68 69
Svar
1 366
· Visningar
37 969
Senast: Artline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp