The Lion King (ulvlek)

Asko

Trådstartare
LL a.k.a Moder Natur presenterar ...


L E J O N K U N G E N

Tryck på play för maximal upplevelse
SimbaJump9f.gif


Goda roller

Mufasa - som den allsmäktige lejonkonung och far han är så kan han vid ett tillfälle i spelet avlägga två röster vid röstning, genom att pm:a moder natur. Om det blir oavgjort i en röstning så har han utslagsröst och lotten faller på den deltagare som han har röstat på. Har Mufasa inte röstat eller röstat på en helt annan deltagare så bli det lottning.
(Borgmästare)

Sarabi - som den vänliga men starka lejonmamman hon är så kan hon varje natt viltsint skydda en deltagare med alla sina tänder och klor.
(Ängel)

Simba - lyckas överleva hyenornas första attack men kommer inte ha samma tur om han attackeras igen.
(Välsignad)

Nala - är en ovanligt skarpögd lejoninna som varje natt får veta en deltagares roll, hon väljer själv vem hon vill sia.
(Siare)

Zazu - är en rödnäbbad toko (nej, jag är inte en papegoja!) som ser långt och mycket tack vare sina vingar. Varje natt får han tre spionrader ur allas val, dessa kan vara t.ex. vem som skyddas, sias etc.
(Spion)

Timon - och Pumba är bästa vänner, ja nästan som tvillingar, förutom det att de är en surikat och ett vårtsvin så är det inte stor skillnad på dem. De har förmågan att kunna kommunicera med varandra. De vet om varandra och har tillåtelse att prata med varandra utanför leken.
(Tvilling)

Pumba - och Timon är bästa vänner som delar på allt! Även deras tankar. De har förmågan att kunna kommunicera med varandra. De vet om varandra och har tillåtelse att prata med varandra utanför leken. Pumba är dessutom av sådana, erm, respektabla mått att när han är uppäten så orkar inte de onda äta nästa natt, det vill säga ingen dör den natten.
(Tvilling + Bagare)

Rafiki - är en mandrill-shaman som har goda kontakter med andra sidan. Så goda att han faktiskt kan väcka en död spelare som då blir spöke. Spöket får samtala med spökväckaren och rösta i PM till moder natur. Spöket får inte skriva i tråden. Dör Rafiki efter att spöket är väckt får spöket ändå fortsätta rösta.
(Spökväckare)

Lejoninnor - är lojala anhängare som bara kan göra sitt bästa att överleva dagen (och natten!).
(Bybor)

Onda roller

Hyenor - bl.a. Shenzi, Banzai och Ed. Detta är ett hungrigt gäng som kan käka varje natt. De känner till och får samtala med varandra.
(Ulvar)

Scar - är Mufasas bror och Simbas farbror, men det de inte vet om är att han vill ta över makten i lejonreviret. Han vill vara kungen! Och skyr inga medel för att uppnå detta... För att vinna makten vill han bli ledare över hyenorna och därför känner han till vilka de är, men hyenorna är tyvärr lite korkade så de har inte förstått ännu vem deras ledare är. Suck, men eftersom Scar faktiskt behöver dem så hjälper/skyddar han dem utan att de vet om det. Men eftersom hyenorna inte känner till vem deras ledare är så kan de riskera att ta honom en natt. Om hyenorna skulle en natt välja Scar som käk så blir det motsatt verkan för Scar är inte nådig mot de som bara ens tänker tanken mopsa sig upp mot honom. Scar överlever attacken, men samtidigt dödar han en av hyenorna som dör i sin plats. Därefter rättar sig hyenorna i leden och vet vem deras ledare är, och Scar ingår nu i pakten och är med och bestämmer vem som ska käkas varje natt.
De goda får inte veta vem ledaren är, bara att hyenorna försökt ta sin ledare och vilken hyena som förlorar sitt liv.
(Ledarvargen)

tumblr_m48hbn8P821ro0b3wo1_r1_500.gif


Deltagare:

1. cirkus
2. LenaH
3. Gabby_Ossi
4. Lilltess
5. Mirtai
6. Snurrfian
7. Koppen
8. sedna
9. Lobelia
10. FiaM
11. bollen__
12. Mammas
13. Klara
14. Blacksmithfarm


Regler:

- Ta hänsyn till varandra
- Var snälla, respektfulla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek
- Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Ni får t.ex. inte god- eller ondförklara någon helt utan teorier. I princip får man inte på något sätt ”tala om” sin egen roll annat än att man är allmänt god.
- BOP:ar är förbjudna, varje röst ska ha motivering.

- Röster läggs i fetstil t.ex. "Artline röstar på Niyama". Röster får ändras fram till deadline.
- Onda vinner när onda är fler än de goda. Goda vinner när alla ulvar är döda.
- Efter missad röstning och/eller dålig aktivitet kan man kickas från leken. Vid två missade röstningar utan anledning blir man kickad. Detta kan undvikas genom att, om något dykt upp som gör att man har svårt att rösta, anmäler detta till LL. Lägg gärna en säkerhetsröst om du vill vara säker på att inte missa en DL.



DagDL, Torsdag kl 21.00

NattDL, Fredag kl 01.00


Låt leken börja..!
 
banana-popcorn.gif


Jag kommer att följa leken med stort intresse! En nyfiken fråga - vad händer om spökväckaren råkar väcka en ond död? Håller den bara masken då i kontakten med spökväckaren?
 
banana-popcorn.gif


Jag kommer att följa leken med stort intresse! En nyfiken fråga - vad händer om spökväckaren råkar väcka en ond död? Håller den bara masken då i kontakten med spökväckaren?
Borde inte hända (såvida inte spökväckaren plötsligt beslutat byta till den onda sidan på egen hand :cautious:) då man får alltid veta vad för roll den döde har vid dödstillfället :)
 
Lejonkungen - min favorit! Ska nog tvinga åttaåringen att titta på den med mig ikväll. :bump:
 
Det här ska bli kul, får se filmen imorgon. :D I kväll blir det hopplektion och jag har slarvat bort hästens öronbollar så håll gärna en tumme eller två... :o :nailbiting:
 
Nu har jag hittat hit!
Lejonkungen, filmen som gick mer eller mindre varm när ungarna var små. Hur många gånger kan en 6-åring se samma film?
 
Jag minns mycket väl att jag fick gå och se premiären av lejonkungen på bio när jag var liten iklädd mina fina lejonkungen kläder jag fått i present! Sen gick jag och såg den på bio igen när den hade premiär på lilla lokala bion också. Och sen fick jag filmen på vhs i julklapp. Näääedåå, jag gillade inte alls Lejonkungen! :angel:
 
Och jag såg den med en kompis. På raden bakom satt en mamma med barn som nog egentligen var för litet för filmen för mamman fick sitta och förklara vad som hände precis hela filmen. Lite störigt!
 
Lejonkungen var en av de första filmerna jag och mina syskon fick som små.
Hade dessutom ett bäddset med lejonkungen-motiv, tror till och med att det finns kvar någonstanns...
 
Den första filmen jag minns att jag såg på bio däremot var Bambi. Och jag var nog för liten, för det enda jag minns är att jag blev rädd/ledsen när det var skogsbrand.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 004
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
12 989
Senast: Lobelia
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
14 922
Senast: cirkus
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
23 949

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp