Bukefalos 28 år!

"The pitbull problem"

Sv: "The pitbull problem"

jo, jag kom på de en kvart efter... *liza e efter idag*
 
Sv: "The pitbull problem"

Ja, verkligen. jag tycker synd om dom ! :/ Dom blir lärda att bli aggressiva, sen får dom "skit" för det. Man kan ju nästan få vilken hund som helst aggressiv! Vi har en schäfer , hon kan lätt trissas upp om man bara vill.. men de vill jag inte förståss. Min ängel!
 
Sv: "The pitbull problem"

Va hemska bilder där va på dom vanvårdade hundarna! :cry: :(
hur kan människor göra så mot dom :confused: usch säger ja!...
 
Sv: "The pitbull problem"

Haukur skrev:
Den har jag sett förut... borde väl ligga på "hund" egentligen?


Jag tycker den passar aldeles utmärkt här eftersom det är människor som inte vet något om hundar som oftast behöver upplysas om fenomenet med "pitbull-avsky"

Dom flesta som "hänger" på hund vet redan att pitbulls (mfl andra kamphundsraser) är underbara hundar precis som alla andra hundar som har turen att hamna hos en kunnig och kärleksfull människa.
 
Sv: "The pitbull problem"

Mycket bra länk......man kan aldrig komma i från att ingen föds till att bli elak....
 
Sv: "The pitbull problem"

i texten så stog det att i en lista så var det absolut inte pitbull-rasen spm var den mest "bitglada" rasen. det var spaniel o ngt mer. pitbull låg på fjärde plats nerifrån så snacka om förutfattade meningar folk har!
 
Sv: "The pitbull problem"

Stackars djur.. Jag har sett många liknande filmer och jag kan inte förstå hur känslolösa folk kan vara. Fy fan för den här världen alltså.. :*( Människor som gör så mot djur borde ju skjutas... Eller stampa på deras huvuden... (Tänk American History X - snubben mot trottoarkanten...) Grr...
 
Sv: "The pitbull problem"

Pitbulls tycker jag är fina hundar. Skulle själv kunna tänka mig och ha en. Men man får ju kolla upp föräldrars bakgrund och så innan.
 
Sv: "The pitbull problem"

panaccea skrev:
Jag tycker den passar aldeles utmärkt här eftersom det är människor som inte vet något om hundar som oftast behöver upplysas om fenomenet med "pitbull-avsky"

Dom flesta som "hänger" på hund vet redan att pitbulls (mfl andra kamphundsraser) är underbara hundar precis som alla andra hundar som har turen att hamna hos en kunnig och kärleksfull människa.

Ja, det har du ju rätt i faktiskt ! Kanske va bra att den hamnade "fel" dah =p
 
Sv: "The pitbull problem"

Vilken bra länk. Jäklar vad jag grät. Man får dagligen höra nåt i stil med att "kamphundar" bör skjutas. Att de är livsfarliga. Inte bara utav vanligt folk utan även av hundmänniskor. Jag har haft rottisar (som även de bör avlivas enligt många). Min pojkvän har en amstaff o en kompis har 2 pitbulls. Inga utav dessa hundar är aggressiva på något sätt. Levnadsglada o underbara.
 
Sv: "The pitbull problem"

Fast det har ju också sin förklaring..

Springer Spaniel m.f är ju barnhundar ser du:smirk:

Det betyder tydligen för vissa att man kan låta barnen få pilla, klämma, slå och leka häst...

Inte konstigt att en hund tillslut biter :(
 
Sv: "The pitbull problem"

Man kan få vilken hund som helst aggressiv och farlig med "rätt" sorts behandling....

Tyvärr så fattar inte alla det....!!
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 166
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 478
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 411
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 474

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp