The Wee Free Men (Ulvlek)

Madalitso

Trådstartare
Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna dessutom snott hennes lillebror. Hur vågar dom! Inte för att hon var så förtjust i honom, men han är faktiskt hennes.
Beväpnad med sitt stekjärn och i sällskap av Paddan som inte minns vem han var innan och Nac Mac Feegles (som hon blivit ledare över) så beger hon sig nu till drömvärlden för att ta tillbaks det som är hennes. Det ska nog gå, hon kan många ord och hon har en märklig känsla att någon vakar över henne.

Goda roller

Nac Mac Feegles
(Bybo) - Är 30 centimeter höga små varelser, med rött hår och skin som ser ut att vara blått på grund av alla tatueringar. Har som mål att slåss, dricka och stjäla allt som inte är fastspikat (och ibland även det), men är i grunden hyggliga typer. Har inga specialförmågor.

Paddan (Borgmästaren) - Den talande paddan kommer inte ihåg vem han var innan han blev förvandlad till en padda, han bara hoppas att han faktiskt var en människa en gång i tiden, och inte en padda osm förvandlats till att kunna prata och tro den har varit en människa. Han har dock en del pondus. Borgmästaren kan vid ett tillfälle i spelet avlägga två röster vid röstning, genom att pm:a LL. Borgmästaren har även möjlighet att avbryta en lynchning under spelets gång. När borgmästaren ser att det är på väg att sluta i snaran för en av deltagarna, kan denne pm:a LL och skriva exempelvis: "Om x får majoritet av rösterna vill jag skona henne”. Detta kan alltså bara ske en gång. Om det blir oavgjort i en röstning, har borgmästaren utslagsröst, och lotten faller på den deltagare borgmästaren röstat på. Har borgmästaren inte röstat eller röstat på en helt annan deltagare, blir det lottning.

Granny Weatherwax (Givmild siare) – En del påstår att Granny Weatherwax är allvetande. Riktigt så är det kanske inte, men hon kan I alla fall hjälpa till lite när det behövs. Siar själv natt 1 och kan därefter dela ut en sia varje dag (Deadlines: egen sia NattDL1, därefter DagDL)

Rob Anybody (Lösmynt spion) - Är store man för den här klanen av Nac Mac Feegles. Är kanske inte den smartaste, men har ett hjärta av guld, och är bra på att ta sig in till ställen där han kanske inte ska vara. Får första natten veta allas val. Därefter har spionen så svårt att hålla tyst att hen väljer ut spelare som får ta del av hela informationen medan spionen själv bara får en lottad rad! Spionen dräller så att en rad varje natt når ulvarna. (DagDL)

Tiffany Aching (Ängel) – Hon är kanske bara nio, men hon är bra på att göra ost, kan både läsa och skriva, har en ordbok och en stekpanna. Och hon tänker inte låta någon ta det som är hennes. Kan varje natt skydda en deltagare (nattDL)


Onda roller

Vidunder
(Ulvar) - Vidunderna lever i drömvärlden och lyder under feernas drottning. Den senaste tiden har dom dock börjat dyka upp även utanför drömvärlden. Sitter i lyan. Kan varje natt käka någon (nattDL)

Feernas drottning (Trollpacka) - Drottningen är ingen snäll person. Hon invaderar andra världar för att ta vad som intresserar henne från dom och samlar det i sin värld. Ni ville hon ha Tiffanys bror. Kan kasta ut förtrollningar en av varje per spel
1. En bybo kan inte rösta vid nästa lynchning
2. Siaren får endast veta ond eller god vid en natt.
Trollpackan ingår inte i lyan
(NattDL)


Regler

*Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek!

*Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan.
Enkelt uttryckt, misstankar som skrivs i tråden skall ha en teori.
Man får inte skriva ’Jag tror att X är ulv’, utan måste skriva ’Jag tror att X är ulv för att hen har skrivit/röstat…’
Man får inte heller hinta om sin egen roll. Man får referera till sig själv som god ex “Jag vet att jag är god så därför vet jag att xx bara har röstat på goda” men inte framställa sig själv som mer eller mindre viktig för goda sidan ex “Med tanke på min roll vore det väldigt dåligt för goda sidan om jag skulle bli lynchad”.

*Alla röster måste ha en motivering som finns i samma inlägg (citat är ok). Man får inte rösta på sig själv och man måste rösta även om det ser "kört ut" för en själv. Röster läggs i fetstil typ "Madalitso röstar på Derring-Do". Röster får ändras fram till deadline men kom ihåg att även den nya rösten måste ha motivering, annars räknar jag den första. Bukeklockans tid gäller (dvs tiden som står på inlägget). Det är okej att lägga till motivering i efterhand, så länge den hinner komma med i samma inlägg som rösten. Men om du vill ändra din röst ska det ske i ett nytt inlägg och inte genom att redigera en redan postad röst, annars är det lätt hänt att någon missar vad som sker.

Det är ok att motivera sin röst med t.ex. "för att rädda mig själv" eller "för att samla rösterna". Det duger dock inte bara med "för jag tror x är ulv", eftersom det vanliga är att man röstar på den man tror är ond.

*Efter missad röstning och dålig aktivitet kan man kickas från leken. Obs! Lägg en säkerhetsröst om du vet att det är risk att du inte kommer in före DL. Önskvärt är att varje deltagare teoriar om åtminstone om två personer varje dag.

*Om ni ser ut att lynchas, skriv inte ut "heja goda/onda" eller liknande innan uppdateringen då resultatet kan påverkas av sådant som inte syns i tråden. Samma sak om ni hoppar av: tänk på att inte avslöja din roll!

*Det är tillåtet att spöka i tråden, men begränsa mängden och använd helst OT-färg. Döda spelare får inte kommentera spelet på ett sätt som kan uppfattas som hintande/teoriande
 
Deltagare:
1. Idahoe
2. Hedinn
3. qitis
4. cirkus
5. karamelldrottningen
6. Artline
7. bollen__
8. Mirtai
9. LenaH
10. Snurrfian
11. Killaloe
12. fio
 
Första DL är Torsdag 21.30

Obligatorisk fråga att svara på innan DL1:
Vilken bok av Terry Pratchett är din favorit och varför?
 
Alltså åh, jag älskar älskar älskar temat :love:
Och jag tycker det är alldeles för svårt att välja bara en bok, egentligen, mer Herskap och häxor är ändå högt på listan om en ska hålla sig till Skivvärlden. Varför? För att jag älskar Mormor Vädervax, Nanna Ogg och Greebo :love:
 
Jag undrar lite över vinstvillkoren 😊 utgår från att lyan ska dö för att goda vinner, men hur är det med trollpackan?
 
Första DL är Torsdag 21.30

Obligatorisk fråga att svara på innan DL1:
Vilken bok av Terry Pratchett är din favorit och varför?

Bara för att jag just nu fördriver tiden med att lyssna på the bromeliad triology igen svarar jag den :D

Fullständigt älskade den när jag var liten! :love:
 
Alltså åh, jag älskar älskar älskar temat :love:
Och jag tycker det är alldeles för svårt att välja bara en bok, egentligen, mer Herskap och häxor är ändå högt på listan om en ska hålla sig till Skivvärlden. Varför? För att jag älskar Mormor Vädervax, Nanna Ogg och Greebo :love:
Du får ursäkta att en del karaktärer har engelska namn i leken, har bara läst Discworld på engelska :)
Okej då ;)
Jag undrar lite över vinstvillkoren 😊 utgår från att lyan ska dö för att goda vinner, men hur är det med trollpackan?
Oops, missade vinstvillkor :crazy:
Kommer alldeles strax :o
 
Vinstvillkor:
Onda vinner om dom blir fler än goda (här räknas alla onda, ulvar+trollpacka).
Goda vinner när alla i lyan är ute ur leken (goda kan alltså vinna även om trollpackan är kvar i leken, då trollpackan inte kan käka)
.
 
Jag har hittat hit och fått roll. Och insett att det är väldigt väldigt länge sen jag spelade sist så jag måste nog ta och sätta mig nån timme imorgon förmiddag och försöka minnas hur man gör och gå igenom rollistan osv. Men det blir inte ikväll eftersom jag redan är typ halvt sovande:p

Hmm, jag har faktiskt inte läst så många av Pratchett's böcker, jag fastnade aldrig riktigt för Discworld får jag erkänna. De jag minns mest därifrån är the amazing Maurice and his educated rodents och the colour of magic.
Annars har jag för mig att jag gillade The dark side of the Sun, som inte är från Discworld.
Spännande tema oavsett :)
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 714
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 580
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 370
Senast: Lobelia
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
24 428

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp