Thermo Master Superfit Rain

G

guldmane

Är den fodrad, eller har någon fyllning? Hur pass fodrad är den, det står att den passar till milda vinterdagar men enligt symbolen är den ingen fyllning. Jag tänkte köpa idag men vill ha ett täcke med lite fyllning så det passar i dessa dagar på en klippt häst.
 
Jag menar den blåa som inte är teflon. Sen har de ju även regntäcke med fleece foder den är kanske varmare, hur varm?
 
Ja det var den på rea jag tänkte på så den är också teflon! Bra att den verkar vara ganska varm.
 
Den har jag köpt. Om du menar det grön/svarta täcket. Det är fleecefoder inuti. Det är varmt och jag använder det nu och det finkar jättebra. Köpte förra årets modell den var blå då förra året. Jag anväde det till minus 5. Så i år så är det lite tunnare i fodret tycker jag.

Kram Favina :bump:
 
På hemsidan finns två täcken som heter Thermo Master Superfit Rain den ena är blå och rea (nu 649kr, tidigare 1049kr), den andra är grön (1049kr). Så det är alltså samma täcke men den blåa är förra årets modell och något varmare? Har jag fattat rätt då?

Eller pratar du om Thermo Master Superfit Rain/fleece (799kr)?
 
Ja, du har fattat rätt! Det blåa täcket är utgående färg och reas ut! Det täcket har ett innerfoder men ingen fyllning. Innertyget är lite som ett slags filttyg, lite tjockare än en vanlig pläd man har i soffan... typ.

I denna säsongens gröna täcke har de tydligen flecefoder. Hur tjockt det är vet jag inte, jag har inte klämt på det!
 
Jag menar det för 1049:-. Men det som är förra året är tjockare än detta årets modell.

Kram Favina
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
788
Senast: MiniLi
·
Utrustning Nu står vi i en så där roligt tid när det är 4 grader på natten/morgon och 20 grader mitt på dagen. Min ena häst är klippt sen tidigare...
Svar
11
· Visningar
1 410
Senast: super
·
Utrustning När jag köpte min häst hade han väldigt lite hull och muskler. Då fick han ett nytt täcke från horseware, amigo 0g med disc front i...
Svar
12
· Visningar
1 182
Senast: Sixten
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 512
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp